גורי אלפי על נתניהו: "אובססיבי לאהבת קהל ולהישרדות"

גורי אלפי התיישב עם דרור פויר להרכיב את הממשלה: בר רפאלי לקליטה, אילנה דיין למשרד החוץ, יצחק תשובה לרווחה - ותעשו טובה, תנו לגדעון לוי כמה רכבות להתעסק איתן במשרד התחבורה ■ ראיון לא שגרתי

גורי אלפי / צילום: גיא כושי ויריב פיין
גורי אלפי / צילום: גיא כושי ויריב פיין

"מתאים לנו להיות במקום קצת יותר מחתרתי ולוחמני כמו ערוץ 10" - כך אומר גורי אלפי בראיון ל"פירמה" על המעבר של התוכנית הפופולרית "מצב האומה" לערוץ 10.

בראיון מתייחס אלפי לבחירות הקרובות ואומר כי "הממשלה הזו נפלה על ניהול גרוע, אבל מה שהפריע לניהול זה האופי המחורבן שלהם. אם ביבי היה מנהל את המדינה כמו את הקמפיינים שלו, הייתי שם ביבי בקלפי כל פעם. אבל כל פעם אחרי הבחירות נעלמים החשק, הדחף והתשוקה, ואתה נשאר עם אדם אפור, מסורס ונטול כיוון".

אלפי טוען עוד בהקשר לראש הממשלה נתניהו כי "היום יושב בראש אדם אובססיבי לאהבת קהל ולהישרדות. זו טעות. אנשים שרוצים רק שיאהבו אותם זה סוג של נכות, גם אני לוקה בה. לא ממעיט חלילה בקושי של נכים, כמובן. יש מלחמה תמידית בין הרצון להיות נאהב ובין להיות נאמן למה שאתה רוצה לעשות. אילו הייתי חרד מדי לאהבה הזו, הייתי נשאר בכל הקונסטלציות האהובות שהייתי בהן, אבל הייתי נאמן לעצמי גם כשפירקתי. ולא רק לעצמי, גם לקהל: תנו לי ללכת לפני שזה ייגמר ויימאס".

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה"