בלאדי מרי

"ממלכה" אינה סדרה היסטורית אלא סדרה שההיסטוריה שימשה לה השראה

"ממלכה", יום ג' 21:30, ערוץ הוט3

אז מי את מרי מלכת הסקוטים? ביתה של קתרין מאראגון שאיבדה את חייה במצוותה של אחותה החורגת, ביתה של אן בולין (המלכה אליזבת)? דמות היסטורית טרגית? תככנית? קורבן או אשמה בדין? רוצחת בשם הקתוליות? נרצחת בשמה? ואולי כל התשובות נכונות?

זה הזמן למזוג לעצמנו כוס של בלאדי מרי (אם אבקש שתזכרו משפט אחד מהביקורת הזאת, הרי זה שטיבו של המשקה תלוי אך ורק באיכותו של מיץ העגבניות, כל השאר - מוודקה, דרך רוצ'סטר, טבסקו, סלרי ועוד - הוא בגדר בונוס בלבד) ולצפות בסדרה הזאת, שלא תענה על אף שאלה מהשאלות דלעיל, אבל תעביר לכם שעה בכיף.

חשוב לציין ש"ממלכה" אינה סדרה היסטורית אלא רק סדרה שההיסטוריה שימשה לה השראה, כלומר - חלק גדול מהמתרחש בה הוא פרי דמיונם של התסריטאים. עדיין, מרבית העובדות ההיסטוריות מדויקות ומהוות ערך מוסף.

מי שעוד מהווה ערך מוסף, לפחות לעיניים מקומיות, היא יעל גרובגלס הישראלית, שבארצנו נדחקה לכל מיני סדרות אזוטריות וסרטים דלי-תקציב, אך הצליחה להשיג תפקיד משני אך די קבוע בסדרה היוקרתית הזאת.

* ציון: 8

וריאציה מעניינת על נושא מוכר

"שנים של חיים בסכנה", יום ג' 21:05, ערוץ 8

אני מודה שסרטי טבע כבר לא עושים לי את זה, לא כל שכן סרטים על אסונות טבע שתמיד נראו לי כמו משהו שקורה לאנשים אחרים בארצות אחרות. גם אם אין זה בהכרח נכון, אני מעדיף לפחד מדברים מוחשיים יותר מאשר הסיכוי שגל צונאמי ישטוף אותי, אבל אולי זה רק אני.

למרות ההקדמה הזאת ואולי דווקא בגללה, אני חש צורך לומר שצפייה בשני הפרקים הראשונים של "שנים של חיים בסכנה" הצליחה לעניין אותי.

קודם כל הפורמט, שהוא שיתוף-פעולה בין כוכבים הוליוודיים מוכרים לעיתונאים ידועים (אם כי קצת פחות לציבור הרחב) בהבאת הסיפורים האנושיים המרתקים.

פה הוריקן, שם שיטפון - אני מודה שהפסקתי לנסות להבין למה הכדור הזה מתעצבן עלינו לפעמים, עדיין - לפחות במקרה של הסדרה הזאת - זה מעניין.

* ציון: 8

וכמה סרטים ישנים לראות הערב

נפתח בטוב ביותר, לא רק הערב, אלא אולי בכל הזמנים: "הסנדק". מה נאמר על מרלון ברנדו, אל פאצ'ינו וג'יימס קאן? מה אפשר עוד לכתוב על הסרט הנפלא הזה שטרם נכתב? האמת? כלום, אז רק נזכיר שתוכלו לצפות בו הערב ב-22:00 בערוץ הוט פריים.

מעט מאוחר יותר, בערוצי הסרטים של yes, ממתין ממתק בדמותו של "דג ושמו וונדה" (ערוץ yes2 ב-23:33) שמצליח להיות גם הסרט הכי טוב של ג'ימי לי קרטיס (לא חוכמה), גם של קווין קליין (נו טוב, שני אחרי "בחירתה של סופי") והכי חשוב - של ג'ון קליז הענק.

מי שחייב/ת דרמה רומנטית לפני השינה, מוזמן לשקוע בתרדמה עם ה"טיטאניק" השוקעת למצולות (ערוץ yes1 ב-23:35), בסרטו המלודרמטי אך המשובח של ג'יימס קמרון.