עוד פרשת שוחד: עשרות רישיונות נהיגה יצאו ללא מבחנים

במסגרת הפרשה נעצרו כ-70 איש בחשד שהנפיקו רישיונות נהיגה תוך זיוף, מירמה וקבלת שוחד ■ החשד: סייעו לנבחנים ע"י אוזנייה במבחן התיאוריה תמורת 5,000 שקל, ודאגו שיעברו גם את הטסט תמורת 15,000 שקל

מורה נהיגה לימוד נהיגה / צלם: גלובס טי. וי
מורה נהיגה לימוד נהיגה / צלם: גלובס טי. וי

נחשפה פרשה חדשה של שוחד, זיוף ומירמה בהיקפים גדולים בחשד להוצאת עשרות רישיונות נהיגה תוך זיוף מבחנים עיוניים והעברה שלא כדין במבחנים המעשיים. גל מעצרים של כ-70 חשודים בפרשה בוצע על-ידי יחידת ההונאה במשטרה ויחידת יהלום ברשות המסים.

לפי החשד, הרישיונות הונפקו באמצעות אמצעים טכנולוגיים תוך מתן שוחד. במהלך החקירה הסמויה עלה חשד כי תמורת כ-5,000 שקל מתקינים החשודים לנבחן אוזנייה זעירה אלחוטית המחוברת למכשיר סלולרי זעיר המוסלק בשרוול, ובזמן אמת מקריאים לנבחן מרחוק את התשובות הנכונות במבחן התיאוריה.

בנוסף, הרשת הפעילה לפי החשד מורי נהיגה ובוחן נהיגה של משרד הרישוי, ותמורת שוחד של למעלה מ-15 אלף שקל בכל פעם, דאגו גם למעבר במבחן המעשי (טסט).

על-פי החשד, חברי הרשת נפגשו עם הנבחנים לפני כניסתם לבחינה והסבירו להם את שיטת המירמה, לפיה עליו ללחוש למכשיר הסלולרי שהותקן לו בשרוול את המילה הראשונה והאחרונה של השאלה. בצד השני של הקו ישב איש מהרשת עם מאגר השאלות והתשובות, והקריא לנבחן את התשובה הנכונה. בכדי ליצור מצג-שווא של מבחן אותנטי ולא מושלם מדי, נהגו חברי הרשת לשתול שתי תשובות שגויות במענה של הנבחן.

על-פי החשד, הרשת מורכבת מ-12 חשודים עיקריים שפעלו לפי תפקיד מוגדר: מקריא תשובות, מתקין אמצעים סלולריים על הנבחנים, גובה כספים, מזייף מסמכים, מאתרי נבחנים לתיאוריה במגזר היהודי והערבי ומתווכים למעבר מבחן מעשי.

בנוסף נעצרו מורי נהיגה ובוחן רישוי, שעל-פי החשד קיבלו כסף להגשה למבחן מעשי ומעבר בו. חברי הרשת הגדילו לעשות - כשנתקלו בנבחן המתקשה לקרוא עברית, זויפו תעודות זהות ונשלחו אנשים מהרשת להיבחן במקום הנבחן.

לאחר מעצרם יועברו החשודים לחקירה ביחידת ההונאה המחוזית בחשד לשורה של עבירות, בהן קבלת שוחד, מתן שוחד, זיוף, שימוש במסמך מזויף, התחזות לאחר, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע.

סמוך לשעה 15:00 היום (ד') יובאו החשודים העיקריים להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח-תקווה.