הטיפ היומי: הנה מניה שכדאי לכם לשמור ממנה מרחק

קרדיט סוויס על M&S: "הקונצנזוס הנוכחי הוא רווח לפני מס של 712 מיליון פאונד, ולדעתנו זוהי תחזית אופטימית במיוחד, בשל חוסר ההתקדמות בתוכנית ה-Turnaround בחברה"

רשת האופנה Marks & Spencer / צילום: בלומברג
רשת האופנה Marks & Spencer / צילום: בלומברג

רשת האופנה Marks & Spencer נסחרת בבורסה של לונדון (סימול: MKS:LN) לפי שווי של כ-7.5 מיליארד פאונד. הרשת, שנוסדה בשנת 1884, מונה כיום כ-800 סניפים בבריטניה ועוד כ-455 ברחבי העולם.

בשבוע שעבר דיווחה החברה על ירידה במכירות האופנה ב-13 השבועות שהסתיימו ב-27 דצמבר - הכוללים את עונת החגים. הירידה, בשיעור של 5.8% בהשוואת חנויות זהות, הייתה גבוהה מתחזיות האנליסטים.

על רקע הפספוס, אנו מפחיתים את התחזיות השנתיות שלנו למרקס אנד ספנסר בעוד 3.8%, ומצפים לרווח לפני מס בסך 615 מיליון פאונד ורווח נקי של 31.2 פני למניה. יחד עם זאת, אנחנו חושבים שהסוגיה האמיתית נוגעת לשנה הבאה - הקונצנזוס הנוכחי הוא רווח לפני מס של 712 מיליון פאונד, ולדעתנו זוהי תחזית אופטימית במיוחד, בשל חוסר ההתקדמות בתוכנית ה-Turnaround בחברה.

התחזיות שלנו רחוקות מלהיחשב "דוביות", אך הן נמוכות ב-10.6% מהקונצנזוס בכל הקשור לרווח הנקי למניה. לאחר ארבע שנים אנחנו לא צופים סיכוי רב לשינוי המומנטום ברווח למניה.

להערכתנו, עלייה ברווח הגולמי ותוצאות טובות בהשוואה של חנויות זהות - פחות ופחות סבירות, על רקע פחות מבצעים של קידום מכירות. החברה חווה קשיים במרכז ההפצה המתקדם שלה ב-Castle Donington, ואנחנו מאמינים שהיא עלולה להתקשות במעבר של הפלטפורמה הלוגיסטית שלה גם בשלוש השנים הקרובות.

בנוסף, עולות שאלות בנוגע לירידה בשיעור של 6% בפעילות הבינלאומית של מרקס אנד ספנסר (שאחראית על כחמישית מרווחי החברה לפני מס). שתיים מהשאלות הן כמה לחץ נוסף על שולי הרווח ניתן לצפות, וכמה מ-250 החנויות שמתוכננות להיפתח בשלוש השנים הבאות בכלל ייבנו. אנחנו צופים כעת שנה רביעית ברציפות של ירידה ברווח לפני מס, ושיפור קל (ולא ודאי) בשנה הבאה. תשואת דיבידנד בשיעור של 5% מספקת רמת תמיכה למניה.

אנחנו מותירים ללא שינוי את המלצתנו למניית מרקס אנד ספנסר, "תשואת חסר", ומחיר היעד שלנו עבורה הוא 3.6 פאונד, דיסקאונט של כ-21% על מחירה הנוכחי בבורסה.

*** מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

*** הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם.