מיטל פועל להכניס לדירקט קפיטל ייצור כבלי חשמל "ירוקים"

השלד הבורסאי מנהל מו"מ לרכישת פעילות גרין כבלים, כנגד הקצאה של 27.5%-30% ממניותיו ■ בעלי גרין יוכלו לקבל נתח נוסף בתום שנה מהשלמת העסקה

ערן מיטל / צילום: תמר מצפי
ערן מיטל / צילום: תמר מצפי

זמן קצר לאחר שאיש העסקים ערן מיטל רכש את השליטה בשלד הבורסאי דירקט קפיטל , הוא פועל להכניס אליו פעילות לייצור כבלי חשמל. הבוקר עדכנה דירקט קפיטל כי היא מנהלת מו"מ עם החברה הפרטית גרין אי.אל.אם.אף כבלים לרכישת פעילותה תמורת הקצאה של 27.5%-30% ממניות דירקט קפיטל. מניית דירקט קפיטל הגיבה לעדכון בעליות חדות, לאחריהן החברה עדיין נסחרת בשווי של פחות מ20- מיליון שקל. בתחילת החודש הפך מיטל, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן, לבעל השליטה בדירקט קפיטל, ומאז זינקה מנייתה ביותר מ-100%.

לפי ההסכם שדווח היום, בעלי הפעילות הנרכשת יוכלו לקבל נתח נוסף ממניות דירקט קפיטל בתום שנה ממועד השלמת העסקה, בהתאם לשווי השוק של הרוכשת באותו מועד. כעת בדירקט קפיטל יבצעו בדיקות נאותות במטרה לחתום על עסקה בקרוב.

בדירקט קפיטל מציינים כי חברת גרין נוסדה בישראל ב-2011 ויש לה טכנולוגיה רשומה לייצור כבלי חשמל "ירוקים" - בעלי קרינה מופחתת (שדה מגנטי נמוך). עוד ציינו כי "על בסיס הטכנולוגיה של גרין, כבלים המיוצרים על ידה מיועדים להקטין בעד 90% את הקרינה מהשדה החשמלי שיוצר כל כבל חשמלי, באופן המקנה למוצריה מגוון יתרונות".

לפי דירקט קפיטל, גרין חתמה כבר על הסכמי ייצור של כבלים, וכיום מצויה "בשלבי מו"מ שונים (חלקם מתקדמים) של הסכמי ייצור עם גורמים בתעשייה בארץ ובחו"ל, והיא מצפה לחתום על חוזים והסכמי ייצור עם חברות שונות לייצור כבלי חשמל ולוחות חשמל בארץ ובחו"ל". בדירקט קפיטל מוסיפים כי "חזונה של גרין הוא ליצור סביבה בריאה ויעילה יותר המבוססת על הטכנולוגיה", וכי בכוונתה של גרין לייצר מגוון מוצרים, בהם כבלי כוח, כבלי חשמל, לוחות חשמל וכבלי Audio.

היישומים המסחריים של החברה מיועדים לטורבינות רוח, תעופה, ציוד רפואי, תעשיית הביטחון ועוד.

בדירקט קפיטל מציינים כי המודל העסקי של גרין הוא גם במכירת זכויות ייצור תמורת תמלוגים, או ייצור באמצעות צד שלילי ומכירות ישירות של מוצרי קצה.

יזם העסקה נתבע במאות מיליוני ש'

את העסקה יזם אבנר ארזי, הבעלים של חברת וו.טי.פי (WTP) הבורסאית, העוסקת בתחום מיחזור פסולת ביתית ונסחרת בשווי של קרוב ל-200 מיליון שקל. ארזי עומד כעת במרכזה של תביעה בהיקף של 250 מיליון שקל שהוגשה אתמול על ידי לוי קושניר, שבעבר חלש על עסקי קמעונות, נדל"ן ואנרגיה בישראל (קיטאל, נחושתן, הום סנטר, אמריס) ושותפו דוד כהן, לשעבר מנכ"ל חברת הנדל"ן נצבא, בטענות של מרמה.

בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד ניר מילשטיין וירון אליאסי ממשרד שניצר, גוטליב, סאמט ושות', טוענים צמד השותפים כי במהלך 2012 חתמו יחד עם ארזי על הסכם לרכישת נכסי ועסקי חברה אמריקאית בתחום מיחזור פסולת. לפי התובעים, תקופה קצרה לאחר מכן ארזי עזב את השותפות וחתם על הסכם חדש מול המוכרת לרכישת אותם נכסים, שהוכנסו ל-WTP. בוו.טי.פי מציינים כי "התביעה הנ"ל הינה קנטרנית לחלוטין ומבוססת על טענות מופרכות וחסרות שחר, שאין בינן ובין פעילות החברה דבר וחצי דבר".

לפי דירקט קפיטל, גרין חתמה כבר על הסכמי ייצור של כבלים, וכיום מצויה "בשלבי מו"מ שונים (חלקם מתקדמים) של הסכמים עם גורמים בתעשייה בארץ ובחו"ל".