לגארד: הצעד של הבנק המרכזי של שוויץ - הפתעה

לדברי יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, יותר מדי מדינות עדיין סובלות מצמיחה נמוכה, אבטלה גבוהה וחוב כבד - על אף הירידה במחיר הנפט

כריסטין לגארד שרת האוצר הצרפתייה / צלם:רויטרס
כריסטין לגארד שרת האוצר הצרפתייה / צלם:רויטרס

הכלכלה הגלובלית עומדת בפני אתגרים משמעותיים, למרות הירידה במחירי הנפט והצמיחה המהירה בארה"ב, כך אומרת היום (ה') יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כריסטין לגארד. לגארד ציינה עוד כי הצעד של הבנק המרכזי של שוויץ היום הגיע בהפתעה.

לדבריה, יותר מדי מדינות עדיין סובלות מצמיחה נמוכה, אבטלה גבוהה וחוב כבד. בנאום שנשאה בוושינגטון, אמרה לגארד כי על הבנקים המרכזיים לאמץ מדיניות מקלה וכי על ממשלות לאמץ צעדים פיסקליים או רפורמות על מנת לעודד צמיחה ויצירת משרות.

עוד אמרה לגארד כי מחירי הנפט הנמוכים מביאים איתם הזדמנות להעלות את המסים בתחום האנרגיה ולחתוך סובסידיות בחברות בסקטור.

אתמול הוריד הבנק העולמי את תחזית הצמיחה הגלובלית ל-2015 כשהוא מציין כי הצרות בגוש האירו ובשווקים המתעוררים יתגברו על השיפור בכלכלת ארה"ב וצניחת מחירי הנפט. הבנק צופה כי הכלכלה הגלובלית תצמח ב-3% השנה, לעומת תחזית קודמת של 3.4% ולאחר צמיחה של 2.6% בשנת 2014.

לגבי כלכלת ארה"ב הבנק מעלה ב-0.2% את תחזית הצמיחה השנה ל-3.2%, וציין כי צניחת מחירי הנפט דווקא תסייע לה בהיותה יבואנית גדולה, וכי מחירי הדלקים שירדו בהתאם יאפשרו לצרכנים להגדיל את הצריכה הפרטית שמהווה כ-70% מצמיחת התמ"ג האמריקני.