מקורבי בנצי ליברמן: "האינטרס הציבורי עמד לנגד עיניו"

כך נמסר ממקורביו של מנהל רשות מקרעי ישראל, בתגובה ראשונה לפרשת השחיתות בגינה נעצר ■ "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. כל החלטותיו היו שקופות תוך שיתוף-פעולה מול כל הגורמים הרלבנטיים"

בנצי ליברמן / צילום: איל יצהר
בנצי ליברמן / צילום: איל יצהר

בתגובה ראשונה מסביבתו של ראש רשות מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, לחשדות בגינם נעצר, נמסר כי "לבנצי ליברמן יש אמון מלא ברשויות החקירה, והוא בטוח כי בסיום החקירה יוכח מעל לכל ספק כי לא רק שלא נפל רבב בפעולותיו, אלא גם שהאינטרס הציבורי הוא זה שעמד לנגד עיניו".

היום בבוקר הותר לפרסום כי החשוד העיקרי בפרשת השחיתות לכאורה ברשות מקרקעי ישראל הוא ראש הרשות, בנצי ליברמן, יחד עם חבר הכנסת לשעבר, עו"ד נחום לנגנטל. ביום חמישי האחרון שוחררו השניים למעצר-בית לאחר שנחקרו במשרדי יחידה להב 433 בחשד לניגודי עניינים, מירמה והפרת אמונים.

לדברי מקורבים לליברמן, "אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר, ומשפט זה מתאים ביותר לכל פעולותיו של בנצי ליברמן בתפקידיו הציבוריים. כל החלטותיו היו שקופות תוך שיתוף-פעולה מול כל הגורמים הרלבנטיים. יש לבנצי ליברמן אמון מלא ברשויות החקירה, והוא בטוח כי בסיום החקירה יוכח מעל לכל ספק כי לא רק שלא נפל רבב בפעולותיו, אלא גם שהאינטרס הציבורי הוא זה שעמד לנגד עיניו".

בעקבות תלונה שהוגשה נגד בנצי ליברמן, הורה ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, ליחידת להב 433 לפתוח בחקירה סמויה, שהחלה כבר לפני יותר מחצי שנה.

על-פי החשד, ליברמן הפר במספר מקרים הסדרי ניגוד עניינים שנחתמו עם מינויו לתפקיד ופעל בתיקים שהובאו לשולחנו תוך קיום ניגוד עניינים - מבלי להצהיר על כך כנדרש.