הראל פיננסים: זה לא הזמן להגדיל סיכון בתיק ההשקעות

מחירי הנפט לא יציבים, האג"ח הממשלתיות מזנקות והתנודתיות גבוהה; האנליסטים בהראל ממליצים להיזהר

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

לא להגדיל סיכונים בתיק ההשקעות - זו ההמלצה העיקרית של בית ההשקעות הראל פיננסים בסקירה השבועית של האנליסטים על שוק ההון.

"על רקע חוסר היציבות הנגזרת ממחירי הנפט בעולם, לא מומלץ להגדיל סיכונים", נכתב בסקירה. "גרעין ההשקעה בתיק הלקוח נשאר אפיק אג"ח מדינה, לצידו האפיק הקונצרני שאת משקלו אנחנו לא מגדילים ולצידם האפיק המנייתי שגם את משקלו אין אנו מגדילים בשלב זה".

תשואות האג"ח ל-10 שנים בארה"ב ירדו ביום חמישי עד ל-1.7%, קרוב מאוד לשפל היסטורי של 1.64%, אם כי ביום שישי התשואות עלו ל-1.84%. בגרמניה, התשואות ל-10 שנים ירדו ל-0.41% וביפן - 0.2%. הנהירה לאג"ח הממשלתיות מגיעה לקראת ההכרזה הצפויה על תוכנית הקלה כמותית באירופה ביום חמישי ולפני הבחירות הגורליות ביוון ביום ראשון.

"זו תנודתיות גדולה מדי לטעמנו כאשר התשואה האבסולוטית נמוכה מכדי שאפשר יהיה להרגיש בנוח עם חשיפה כזו. לפיכך, זה רק מחזק את ההמלצה שלנו לא להיות במח"מ ארוך ולהעדיף מח"מ בינוני", נכתב בסקירה של הראל.

בהראל מוסיפים עוד כי "על רקע התנהגות השווקים בעולם בשבוע האחרון אנו חוזרים על המלצתנו לשנה הקרובה לגוון את החשיפה העולמית בתיק המניות. ארה"ב להערכתנו צריכה להוות כ-50%-60% מהתיק המנייתי בחו"ל, כאשר ראוי להיחשף גם ליפן ואירופה (בשני המקרים לנטרל את המטבע) בשילוב חשיפה לא גדולה גם לשווקים מתעוררים כמו במזרח אסיה. מי שעוקב, רואה שהשווקים המתעוררים ממשיכים להתנהג באופן דומה לשוק המקומי, אם כי בסטיית תקן גבוהה יותר ולכן החשיפה לישראל היא תחליף מסוים במקרה זה".