בעלים של רשת אופנה חשוד בהתחמקות ממס של מיליון שקל

פתיחת החקירה נגד בעלי "הגרה אופנת מעצבים" החלה מחשבונית "תמוהה" מבית בד שעוררה את חשד החוקרים

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

הבעלים ודירקטור בחברת האופנה "הגרה אופנת מעצבים", משה צדוק מירושלים, חשוד בהעלמת מס בהיקף של מיליון שקל. צדוק חשוד כי כלל בספרי החברה חשבוניות מס בהיקף של 5 מיליון שקל שניתנו לו שלא כדין על-ידי תושב הרשות הפלסטינית. בית משפט השלום בחיפה הורה הבוקר (ב') על שחרורו של החשוד בערבות.

לדברי רשות המסים, מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה מנהלת חקירה נגד החברה ובעליה בנוגע לקיזוז תשומות שלא כדין בהתבסס על חשבוניות מס מזויפות בהיקף של 5 מיליון שקל שהמס בגינן, כאמור, עומד על כמיליון שקל. אתמול (א') נערכה ביקורת בעסק, שם נמצאו ונתפסו עשרות חשבוניות החשודות כמזויפות.

מחקירתו הראשונית של צדוק עלה כי הוא כלל בספרי החברה חשבוניות כוזבות שניתנו לו על-ידי תושב הרשות הפלסטינית, שמפעיל מתפרה בשטחים, בכך הפחית את החבות במס של החברה. הפלסטיני נתן לחשוד שלא כדין חשבוניות של 5 חברות ישראליות שונות, שהוא אינו קשור אליהן כלל. בין החשבוניות הכוזבות שהוצאו היו שמות של חברות שלא מתחום הביגוד, כמו עסק למכירת שמן זית ופיצוחים, בתי קפה והסעות.

כאמור, השופט שלמה בנג'ו מבימ"ש השלום בחיפה נעתר לבקשת הרשות ושחרר את החשוד תוך שאסר עליו ליצור קשר עם מעורבים אחרים ותוך הפקדת ערבויות של מאות אלפי שקלים.