עו"ד שרון מונטיפיורי מונתה ליו"ר ועדת הערר מחוז מרכז

עו"ד מיכל גלקין גולן סיימה את תפקידה כבר לפני למעלה מחודשיים, ומאז לא מונה לה מחליף

קריירה  / צילום: thinkstock
קריירה / צילום: thinkstock

הלחץ הציבורי עזר לאישור המינוי? משרד הפנים הודיע היום (ב') על מינוי יו"ר חדש לוועדת הערר במחוז המרכז - עו"ד שרון מונטיפיורי. כזכור, יו"ר הוועדה הקודמת, עו"ד מיכל גלקין גולן סיימה את תפקידה כבר לפני למעלה מחודשיים, ומאז לא מונה לה מחליף. כתוצאה מכך נדחו דיונים בוועדת הערר ולא נפתחו תיקים חדשים.

נציין כי במקביל, ועדה נוספת שממתינה למינוי היו"ר היא ועדת הערר במחוז תל-אביב, ועדה בראשה עמד עו"ד מיכה גידרון, שגם הוא סיים את תפקידו לפני למעלה מחודשיים. בעוד המינוי של מונטיפיורי אושר היום, מינוי מחליף לגידרון טרם אושר. אתמול מסרו ממשרד הפנים כי שר הפנים כבר חתם על מינוי המחליפים לפני מספר שבועות והמינויים ממתינים לאישור משרד המשפטים.

עם זאת, במסגרת המינוי, נמסר ממשרד הפנים כי מונטיפיורי תשמש גם כממלא מקום יושבי ראש ועדות הערר במחוזות חיפה, ירושלים, תל-אביב, צפון והדרום. לגבי מינוי קבע לוועדת הערר במחוז תל-אביב טרם נקבע מחליף לעו"ד גידרון.

כאמור, גורמים שונים בענף הנדל"ן מתלוננים על היעדר מינוי היו"ר כבר חודשים ארוכים ורק אתמול נשלח מכתב לשר הפנים גלעד ארדן ולראש הממשלה בינימין נתניהו המכהן גם כממלא מקום שר המשפטים עליו חתמו עשרות אנשי מקצוע ובעלי תפקידים בענף הנדל"ן המתייחס לסוגיה.

במסגרת המכתב נכתב כי "ככל שהזמן חולף המצב הולך ומחמיר, דיונים מתבטלים, פרויקטים אינם יוצאים לפועל, חוזים מתבטלים והנזק הולך ומצטבר". שולחי המכתב דרשו לקדם את מינוי יושבי הראש בהקדם האפשרי.