הסכם בדואר: הסניפים יהיו פתוחים עד 20:00 3 ימים בשבוע

ההסכם מעניק גמישות מקסימלית בניוד עובדים, צמצום של 1,200 משרות והגדלת כמות החוזים האישיים באופן שיאפשר להנהלה לנהל בצורה איכותית ואפקטיבית את החברה

הסכם קיבוצי נחתם היום (ד') להבראת חברת דואר ישראל, שיאפשר את יישום תוכנית ההבראה שיזמו משרד האוצר והנהלת חברת דואר ישראל. ההסכם נקלע לקשיים בשבועות האחרונים והיה ספק אם ייצא אל הפועל למרות הסיכומים בחודש אוקטובר השנה. נציגות מחזיקי האג"ח של הדואר אף דרשה מבית המשפט למנות את אייל גבאי כנאמן מטעמה להסדר ההבראה לאחר שחששה שהוא לא ייצא אל הפועל.

ההסכם כולל מספר צעדים מרכזיים על פני תקופת ההבראה שתימשך 4 שנים ביניהם שיפור השירות לציבור, וזאת על-ידי פתיחת סניפי הדואר עד השעה 20:00 למשך שלושה ימים בשבוע, גיבוש מנגנוני תמרוץ ותגמול לדוורים באופן שיגדיל את כמות המסירות של הדואר הרשום, ופיתוח מנועי צמיחה נוספים בתחומי האשראי, הפיננסיים והביטוח. כמו כן, ההסכם יאפשר הכנסת שירותים חדשים בסניפים, הפעלת מרכזים אוטומטיים למסירת דואר.

ההסכם מעניק גמישות מקסימלית בניוד עובדים, צמצום של 1,200 משרות והגדלת כמות החוזים האישיים באופן שיאפשר להנהלה לנהל בצורה איכותית ואפקטיבית את החברה.

כידוע, חברת דואר ישראל נמצאת מזה מספר שנים בקשיים תזרימיים ואחרים הפוגעים ביכולת הניהול השוטפת של החברה ואינם מאפשרים שירות יעיל והולם לציבור. בהסכם זה ניתן דגש לשיפור השירות לציבור על-ידי פתיחת סניפי הדואר בשעות ארוכות יותר ובייעול תהליכי דואר שוטפים.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך על חתימת ההסכם ואמר: "חברת דואר ישראל ניצלה היום מקריסה ויוצאת לדרך חדשה. ההסכם שנחתם בהובלת ההסתדרות, מוכיח שרפורמה אמיתית ניתן לעשות אך ורק בדרך של הסכמה והידברות בין ההסתדרות, העובדים וההנהלה".

מנכ"ל דואר ישראל, חיים אלמוזנינו, מסר: "אני מברך על ההסכם הקיבוצי שנחתם, ויאפשר את יישומה של תוכנית ההבראה לחברה, עליה שקדנו בשנתיים האחרונות. יישום התוכנית מהווה נקודת ציון חשובה לדואר ישראל שכן הוא יאפשר לחברה להתאים עצמה למאה ה -21, לשפר משמעותית את השירות לציבור ולהעלות את החברה על מסלול של צמיחה".

יו"ר דירקטוריון חברת דואר ישראל, חזי צאיג, מסר: "ניהול נבון של משא-ומתן הן מצד ההנהלה והן מצד העובדים מביא להסכם מהטובים ביותר שנחתמו בעשור האחרון במדינת ישראל. החברה יוצאת לדרך חדשה ולאתגרים חדשים עם יסודות מוצקים, המבטיחים ביטחון כלכלי לאלפי משפחות העובדים בחברה, ושיפור השירות לכלל אזרחי המדינה".