ביקורת: מנהלים בלאומי קארד משכו הוצאות לטובתם

ביקורת פנימית גילתה כי מנהלים באחת ממחלקות המכירות ניצלו חלק מהתקציב שיועד לתמרץ ולתגמל את העובדים - לצורכיהם האישיים ■ לאומי קארד: "יזמנו ביקורת פנימית מקיפה לבדיקת הטענות"

אי-סדרים בניהול ההוצאות של מחלקת המכירות ללקוחות הפרטיים בחברת כרטיסי האשראי לאומי קארד - זו המסקנה העיקרית שעלתה מבדיקה שערכה ביקורת הפנים של החברה בשבועות האחרונים. עוד העלתה הבדיקה ליקויים באופן הבקרה על הענקת המתנות וההטבות למנהלים במחלקה. עדיין לא הוחלט האם יוסקו מסקנות אישיות נגד האחראים.

ל"גלובס" נודע כי בחודש האחרון קיימה מחלקת ביקורת הפנים של החברה בדיקה, האם מנהלים במחלקת המכירות השתמשו בתקציב שיועד לתמרוץ עובדי החברה לצרכיהם האישיים. הבדיקה החלה כאשר בכיר במחלקה עזב את החברה על רקע מתיחות בינו לגורמים אחרים שעבדו עמו.

עם עזיבתו סיפר אותו גורם לבכירים בהנהלת החברה, כי מנהלים במחלקה נהגו לנצל תקציב שיועד לתמרץ ולצ'פר את עובדי לאומי קארד בפרסים שונים בהתאם ליעדי המכירות שלהם בכרטיסי אשראי, לצורכיהם האישיים. בעקבות פנייתו הוחלט בלאומי קארד, שבניהולו של חגי הלר, לפתוח בבדיקת העניין על ידי ביקורת הפנים בחברה.

כאמור, הבדיקה אכן מצאה ליקויים וחוסר סדר בניהול ההוצאות של המחלקה. נציין כי עובדי המחלקה קיבלו תגמול חודשי המבוסס על עמידתם ביעדים. נוסף על כך התקיימו תחרויות נושאות פרסים אישיים וקבוצתיים למחלקה - ושם נמצאו הליקויים בדרך שבה נוהלו הפרסים והתקציב. לפי הערכות, מדובר בתקציב שנתי של כמה עשרות אלפי שקלים בודדים.

כדי לטפל במצב, המליצה ביקורת הפנים על קביעת כללים לתגמול בחברה, לתעד טוב יותר את הדרך שבה מחולקים הפרסים, וכן הציעה כי אגף הכספים והחשבות של לאומי קארד יהיה מעורב יותר במעקב אחר ניהול התקציב והרכש של המחלקה.

מלאומי קארד נמסר בתגובה: "לאומי קארד יזמה ביקורת פנימית מקיפה במחלקת מכירות לקוחות פרטיים וזאת על מנת לבדוק את הטענות. לאור מסקנות הביקורת, הנושא נמצא בבירור מול המנהל. במקביל, חודדו נהלי העבודה בנושא".

תקופה לא פשוטה עוברת על לאומי קארד בכל הקשור להיבטי כוח אדם. לפני שבועות ספורים עצרה המשטרה כמה מעובדי החברה לשעבר, בחשד כי גנבו מסד נתונים גדול של לקוחות לאומי קארד - ובראשו מספרים של כרטיסי האשראי שלהם - ואיימו לפרסם אותו אם לא יקבלו בתמורה כופר.

פרשה זו הייתה עלולה להיות הרסנית לחברה, אלמלא המשטרה עצרה את החשודים בזמן. כתבי אישום הוגשו באחרונה נגד 3 מהחשודים. פרשה זו גם מעלה שאלות לגבי אבטחת המידע בחברה, שהביאה לכך שעובדים בחברה יכלו לשלוף נתונים על לקוחות רבים כל כך מבלי שאף אחד לא שם לב.

נוסף על כך, יחסי העבודה בלאומי קארד מתוחים למדי, לאחר שלפני שבועיים בקירוב הוכרז על סכסוך עבודה בחברה. זה יותר משנה מנסה ועד העובדים לגבש הסכם קיבוצי ראשון בחברה. המגעים בין הצדדים נקלעו למבוי סתום, מה שהביא להכרזת סכסוך העבודה, ובימים האחרונים אף החלו העיצומים כאשר חלק מהעובדים הפסיקו את עבודתם למשך כמה שעות.