בכיר ב-ECB: "יוון חייבת לשלם את חובותיה, אלו כללי המשחק"

בנואה קור, חבר מועצה בבנק המרכזי האירופי, הגיב היום לתוצאות הבחירות ביוון ופנה באופן אישי ליו"ר מפלגת "סיריזה" שזכתה בבחירות: "מר צפירס חייב לשלם, אין מקום להתנהגות חד-צדדית באירופה"

דגל יוון דגל האיחוד האירופי / צלם: בלומברג
דגל יוון דגל האיחוד האירופי / צלם: בלומברג

פחות מיממה לאחר שמפלגת השמאל הקיצוני "סיריזה" זכתה בבחירות ביוון, בכיר בבנק המרכזי האירופי (ECB) הגיב לתוצאות הבחירות ואמר כי הממשלה החדשה שתקום ביוון תהיה חייבת לשלם את החובות שלה למשלמי המסים בגוש האירו.

בנואה קור, חבר המועצה של ה-ECB, אמר היום (ב') כי הממשלה היוונית שתקום בימים הקרובים, תהיה חייבת לעמוד בהתחייבויות שלה. קור הוסיף באותה נשימה כי מו"מ לגבי פריסה מחודשת של החובות הוא אפשרי אך לא לגבי "תספורת" החוב.

דבריו של קור מגיעים לאחר שמפלגת השמאל הקיצוני "סיריזה" זכתה אתמול בבחירות ביוון וגרפה כ-36% מקולות הבוחרים שהם כ-148 מושבים בפרלמנט מתוך 300 מושבים. תוצאות הבחירות ביוון מאכזבות במיוחד עבור מנהיגי גוש האירו והבנק המרכזי האירופי, שכן יו"ר מפלגת "סיריזה" אלכסיס צפירס, התחייב בקמפיין הבחירות שלו לבצע ארגון מחדש לחובותיה של יוון, כלומר "תספורת" לנושים. בנוסף, הוא הבטיח לזנוח את תוכנית הצנע שכפתה אירופה (בהובלת גרמניה) על יוון שכתנאי להמשך קבלת סיוע לשם תשלום החובות. צפירס אף הכריז בחודשים האחרונים כי הוא יפעל להוציא את יוון מגוש האירו אם המנהיגים לא יקבלו את דרישותיו.

בראיון לתכנית רדיו באירופה קור פנה באופן ישיר לצפירס ואמר: "מר צפירס חייב לשלם, אלו הם כללי המשחק, אין מקום להתנהגות חד-צדדית באירופה. אם הוא לא ישלם יוון תפשוט את הרגל ותהיה זו הפרה של כללי האיחוד האירופי". עם זאת, הוא הוסיף כי המוסדות של האיחוד האירופי מעוניינים לפתוח בשיחות עם יוון ולהגיע לפשרה בנוגע לפרסית החובות.