חומסקי מקדם הקמת קרן השקעות בסטארט-אפים יחד עם WPP

זאת במסגרת המו"מ לרכישת מניות אדלר-חומסקי ע"י סוכנות הפרסום הבינלאומית

אייל חומסקי / צילום: איל יצהר
אייל חומסקי / צילום: איל יצהר

המגעים בין משרד הפרסום אדלר-חומסקי וקבוצת הפרסום WPP מתחילים להצטייר כמהלך משמעותי: ל"גלובס" נודע כי הצדדים טרם החלו לפרט את נתוני העסקה, אך בקבוצת WPP כבר נחשפו לחלק מהמספרים של המשרד, כדי שאפשר יהיה להתקדם במשא-ומתן.

עוד נודע כי אייל חומסקי, השותף הבכיר באדלר-חומסקי, מנסה לקדם מהלך שיקשור בין קבלת נתח מהמניות במשרד לבין הקמת קרן השקעות בסטארט-אפ, שבה יהיו שותפים המשרד ו-WPP.

חומסקי הציע כי WPP תשקיע 100 מיליון דולר בהקמת הקרן, ובתמורה יוקצו לה חלק ממניות המשרד. היתרה אמורה להתחלק על-פי הנוסחאות הרגילות של מכפילים המקובלות בענף.

שלא לייחוס אומרים מקורבים כי הדרך להשלמת עסקה עודנה ארוכה, אך ניכרת רצינות של שני הצדדים בסבב המגעים הנוכחי. עם זאת, נראה כי באדלר-חומסקי לא מעוניינים בשלב זה למכור יותר מ-25% ממניות המשרד, בעוד ש-WPP מעוניינת לרכוש לפחות 51%. יש להניח כי אם העסקה תצא לפועל, היא תפעל באופן של רכישת מניות מדורגת על פני מספר שנים.

הצעתו של חומסקי מאותתת כנראה על הכרה כי העתיד האישי וזה של קבוצת הפרסום שאותה הוא מוביל לא יכול להתמקד אך ורק בתחום הפרסום המסורתי, וכי הוא שואף להקים משהו בדמות חממת הסטארט-אפים TheTime של אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן בישראל. יש להניח כי כוונה זו נופלת על אוזנים קשובות ב-WPP, בעיקר משום העניין העצום שיש ליו"ר הקבוצה, מרטין סורל, בסטארט-אפים ובטכנולוגיה.

אדלר-חומסקי מייצג מזה שנים ארוכות את סוכנות הפרסום Grey - עוד לפני העידן ש-Grey הבינלאומית נרכשה על-ידי WPP. עם השנים נעשו מספר ניסיונות לבחון אפשרות של מכירת מניות המשרד לקבוצה הבינלאומית, אך אף אחד מהם לא צלח.

כפי שנחשף ב"גלובס", בין הצדדים מתנהל בשבועות האחרונים משא-ומתן ראשוני, שבמסגרתו הגיע לארץ אנדרו סקוט, מנכ"ל אזור אירופה, המזרח התיכון ואפריקה של WPP, לסדרת פגישות עם בכירי אדלר-חומסקי, כדי להתניע מהלך בכיוון. הרוח החיה מאחורי התנעת המהלך וניהולו הוא שלומי אבנון, יו"ר קבוצת WPP ישראל.

לקבוצת WPP יש בישראל מספר זרועות: בתחום הפרסום היא כוללת את y&r ישראל (לשעבר שלמור-אבנון-עמיחי), שנמצא בבעלות מלאה של הקבוצה; את JWT ישראל, שבו מחזיקה הסוכנות הבינלאומית ב-75% מהמניות; ואת משרדי הפרסום אדלר-חומסקי ופוגל-אוגילבי, הקשורים עמה בהסכמי ייצוג. אדלר-חומסקי מייצג כאמור את סוכנות Grey, ופוגל את סוכנות אוגילבי. בנוסף מחזיקה WPP ב-75% ממניות חברת המדיה יוניון, וכן היא קשורה בהסכמי ייצוג עם משרדי יחסי הציבור שטרן אריאלי וטריוואקס.

אייל חומסקי ושלומי אבנון סירבו להתייחס לידיעה.