חדשות 2: קיצוץ של כ-4% בתקציב ופיטורים

(עדכון) - מדובר בקיצוץ העמוק ביותר ב-15 השנים האחרונות בחברה ■ עדיין לא ברור באיזה היקף יחולו הקיצוצים, והאם הפחתת השכר תחול על כלל עובדי החברה ■ הקיצוץ - לבקשת הזכייניות קשת ורשת

תמי רוה / צילום: איל יצהר
תמי רוה / צילום: איל יצהר

חברת החדשות של ערוץ 2 תבצע שורה של צעדי התייעלות וקיצוץ ובהם גם פיטורי עובדים והפחתת שכר רוחבית - כך נודע ל"גלובס". זאת לאחר שמוקדם יותר היום אישר דירקטוריון החברה קיצוץ של 3.7 מיליון שקל בתקציב החברה, שהם כ-4% מתקציבה בשנה שעברה שעמד על 90.3 מיליון שקל. מדובר בקיצוץ העמוק ביותר ב-15 השנים האחרונות בחברה. עדיין לא ברור באיזה היקף יחולו הקיצוצים והאם הפחתת השכר תחול על כלל עובדי החברה.

הדירקטוריון בראשותה של עו"ד תמי רוה קיבל את ההחלטה לבקשת זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, חברות האם של חברת החדשות אשר דיווחו על ירידה בהכנסות מפרסום במהלך שנת 2014. בישיבה נכח גם מנכ"ל קשת אבי ניר. רוה הצליחה לבלום קיצוץ גבוה יותר, כאשר הזכייניות ביקשו להפחית ב-10 מיליון את התקציב.

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת עברו ב-2014 שנה כלכלית קשה בעיקר בשל אירועי מבצע "צוק איתן". במהלך הקיץ בו התנהלה הלחימה ירדה כמות הפרסום במדיה בכלל ובטלוויזיה המסחרית בפרט לרמות אפסיות כמעט. בד-בבד נאלצו הזכייניות להשקיע יתרות תקציב בשידורי חברת החדשות שהשתלטו על המסך.

עונת הקיץ, שהייתה אמורה להיות מוצלחת ומניבה, הובילה את הזכייניות להפסדים עמוקים ולהיערכות מחדש על המסך. מיד אחרי המצוקה הכלכלית שנוצרה נערכו שתי הזכייניות לקיצוצים בתוכן והוציאו עובדים לחופשות ללא תשלום.

במהלך הישיבה נפרד הדירקטוריון מיו"ר ועדת הטלוויזיה של מועצת הרשות השנייה היוצא יעקב שחם. רוה שיבחה את עבודתו לטובת החברה ואנשיה.

בחדשות 2 אישרו את הדברים.