בן כספית: "מוחמד דף שרד, הוא חי"; רוני דניאל: "דף מת"

כספית הבוקר ב"מעריב": העמימות הסתיימה, סימני השאלה נגמרו. לא ברור אם אכן דף היה בבית והצליח לחמוק שניות לפני ההפצצה, או שלא היה בו כלל (לא הספיק להגיע או יצא קודם). מה שבטוח זה שהוא עדיין חי"

מוחמד דף
מוחמד דף

"העמימות הסתיימה, סימני השאלה נגמרו: ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, חי וקיים" - כך כותב הבוקר (ד') העיתונאי בן כספית ב"מעריב".

תזכורת: בעיצומו של מבצע "צוק איתן", ב־19 באוגוסט 2014, הפגיז חיל האוויר הישראלי בית שבו שהה לכאורה דף. הבית קרס על יושביו, אך גופתו של דף לא נמצאה. כמה ימים אחר כך פרסם אתר פלסטיני צילום של גופה חרוכה וטען כי זו גופתו של דף. האתר פרסם גם את תעודת הפטירה לכאורה של דף.

מידע זה לא הוכחש ולא אושר מעולם על-ידי צה"ל. הפלסטינים, מצידם, טענו כל הזמן כי דף נשאר בחיים.

כספית, בידיעה היום, קובע כי דף חי, אך לא רומז אפילו איך הוא יודע את זה או מה ההוכחות לקביעתו. "כעת, כאמור, כל הספקולציות הללו הסתיימו. דף חי, הוא שרד את ההתנקשות", כספית קובע בפסקנות. "לא ברור אם אכן היה בבית והצליח לחמוק שניות לפני ההפצצה, או שלא היה בו כלל (לא הספיק להגיע או יצא קודם). מה שבטוח זה שהוא עדיין חי".

בראיון הבוקר לניסים משעל ברדיו 103FM אמר עיתונאי אחר, רוני דניאל, כי "אינני יודע לע סמך מה כספית קבע מה שקבע. אם אני צריך להעריך מה קורה, אני עדיין אומר שמוחמד דף מת".