מיני מבחן דרכים: אאודי A6 מודל 2015 - סמל מעמד

העיצוב של המכונית צועד על הגבול הדק שבין יוקרה מופנמת לבין "זוזו הצידה, יש לי כסף!" ? סמל המעמד מקבל תגבור בלילה, עם טבעות מעוצבות היטב של אור לבן מסנוור; כל שאר העיצוב מדבר בשפה שקטה, כמעט חרישית

שוק רכבי הפרימיום בישראל צמח ב-2014 בשיעור מכובד של כ-17%, אך בצורה לא אחידה. הלקוחות הסתערו על רכבי היוקרה "הזולים" (יחסית) במחיר של 160-300 אלף שקל, עם צמיחה של 44%, ורכשו גם הרבה רכבי פנאי ושטח יוקרתיים בטווח של 300-500 אלף שקל. בתוך ג'ונגל המכירות הזה נותרה קרחת יער קטנה, שבה מתמודדות מכוניות הסדאן-פאר בגודל בינוני.

על הטריטוריה הדלה הזו, שמנתה בשנה שעברה בקושי כ-1,000 יחידות (עלייה צנועה של כ-8%), נאבקות כיום לא פחות מ-10 מתמודדות מהמיטב של תעשיית הרכב העולמית. המצטרפת הטרייה היא אאודי A6 המחודשת שנחתה כאן החודש. עיצובה צועד על הגבול הדק שבין יוקרה מופנמת לבין "זוזו הצידה, יש לי כסף!". החרטום, למשל, הוא מגנט מובהק של תשומת לב עם גריל מושחר ענק בעל שולי כרום, שבמרכזו סמל הטבעות המוכסף של אאודי ומעליו צמד פנסי LED צרים ומתוחכמים למראה.

סמל המעמד מקבל תגבור בלילה, עם טבעות מעוצבות היטב של אור לבן מסנוור. גם צמד המפלטים הטרפזיים שמאחור הם לא בדיוק סמל העידון. כל שאר העיצוב מדבר בשפה שקטה, כמעט חרישית.

עיצוב הפנים מודרני. הצבעים בהירים, התחושה אוורירית, עמדת הפיקוד ודיפוני הדלתות מעוצבים בקווים מינימליסטים ונעימים לעין ושלל פריטי ההיי-טק לא תופסים את מרכז תשומת הלב. אפילו מסך המולטימדיה הגדול מתקפל חשמלית ונעלם על פי בחירת הנהג. איכות הייצור, החומרים וההרכבה היא כמעט שחצנית.

מרחב הפנים שופע, כמקובל בפלח, אם כי הנוסע האמצעי מאחור נענש במסעד גב נוקשה ובמנהרת תמסורת גבוהה, שמגבילה את תנועת רגליו. רכב ההדגמה שלנו היה בגרסה ההתחלתית עם מנוע ארבעה צילינדרים 1.8 ליטר טורבו-בנזין מדור אחרון, שמייצר 190 כוחות סוס ומומנט של 32 קג"מ ומשודך לתיבה כפולת מצמדים בת שבע מהירויות.

המנוע הזה עשוי להפתיע את מי שמנמיך ציפיות. הוא אמנם אינו בועט ומאיץ כמו אחיו הגדולים אבל במצב הספורטיבי הוא טורף עליות תלולות בלי להרים קול, מייצר תאוצות מכובדות במישור ומסוגל לסבך את בעליו עם כוחות החוק בזכות יכולת שיוט כמעט-אגבית ב-160 קמ"ש פלוס. גם נתונים כמו אפס ל-100 ב-7.9 שניות ו-230 קמ"ש הם לא משהו, שיש להתבייש בו.

בנהיגה רגועה, במצב "חיסכון", אפשר להגיע בקלות ל-14 ק"מ לליטר. למרות השדרוג ההנדסי, גילה המתקדם של שלדת ה-A6 ניכר באגף הדינמי. זו מכונית בטוחה, נעימה וידידותית מאד לנהיגה מהירה על כבישים תובעניים, אבל היא לא מרגישה חדה וספורטיבית כמו מתחרותיה הצעירות יותר. על כבישים משובשים מאד מפיקים המתלים יותר טלטולים וקפיצות מאשר בחלק מהמתחרות.

אאודי A6 עם מנוע 1.8 עולה בישראל החל מ-390 אלף שקל: מחיר תחרותי במושגים של הז'אנר, שנמצא בפער שולי מעל ומתחת ליריבות ב.מ.וו 520 ומרצדס E200. במחיר הזה ובהתחשב במסר האופנתי-מתוחכם שהצליחה אאודי לבסס אצלנו, ה-A6 היא מתמודדת חזקה מאד בפלח שלה והיא יכולה ללמד דבר אחד או שניים כמה מהטוענות לכתר.