13 סטארט-אפים ישראלים בתחום האנרגיה הציגו בכנס בפריז

"פעם אחר פעם אנו מגלים שמדינת ישראל היא קרקע לחברות חדשניות, בועטות ופורצות דרך, וכך גם בתחום ניהול האנרגיה"

במקביל לחובות העתק של חברת החשמל והוויכוח הבלתי פוסק על מאגזר הגז לוויתן, מצליח שוק האנרגיה המקומי לייצר גם כותרות חיוביות. 13 סטארט-אפים ישראליים בתחום האנרגיה השתתפו באחרונה בכנס שארגנה חברת שניידר אלקטריק העולמית והציגו את מרכולתם בפני בכירים בחברות בינלאומיות.

באירוע השתתפו בכירים בחברות החשמל הצרפתיות EDF ו-GDF, חברת הסלולר העולמית אורנג', קרן ההון סיכון הצרפתית אסטר קפיטל, חברת דלויט, רנו חדשנות ועוד. "פעם אחר פעם אנו מגלים שמדינת ישראל היא קרקע לחברות חדשניות, בועטות ופורצות דרך, וכך גם בתחום ניהול האנרגיה", אמר פיליפ ברמי, מנכ"ל שניידר אלקטריק ישראל.

סטיב אלבז, מנהל חדשנות וקרן הון סיכון של שניידר אלקטריק העולמית, אסטר קפיטל: "יזמנו את האירוע משום הפוטנציאל העצום ששתי החברות, שניידר אלקטריק ואסטר קפיטל, מזהות בחברות הסטארט-אפ הישראליות. כבר עכשיו אפשר לבשר שחלק מהמשקיעים בוחנים שיתופי פעולה פוטנציאליים עם חלק מהסטארט-אפים".

לפניכם חמישה סטאראט-אפים בתחום האנרגיה שהציגו בכנס.

Enstorage: טכנולוגיה לאגירת חשמל

החברה פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לאגור חשמל אשר מיוצר באמצעות אנרגיה מתחדשת. כולם היום רוצים אנרגיה מתחדשת, אך אם אין רוח או שמש, לא ניתן "לבנות עליה", ולכן פיתחה החברה הישראלית מערכת שמאפשרת ליצרני חשמל, תחנות כוח, מפעלים ויצרני אנרגיות מתחדשות לאגור אנרגיה בהספק של 150 קילו-ואט ועד להספק של מגה ואטים רבים למשך 6 שעות ויותר. המערכת צפויה להגיע לשוק בשנת 2016.

Emefcy: טיפול במי שפכים

המערכת שפיתחה החברה מאפשרת טיפול במי שפכים בתהליך ביו-כימי, ובתוך כך לייצר חשמל. היום מפעלים משקיעים אנרגיה וכסף רבים כדי לטהר את השפכים, אבל מפעל שיטמיע את הטכנולוגיה החדשה יוכל לתפוס שתי ציפורים במכה אחת - גם לטפל בשפכים וגם לייצר לעצמו חשמל נקי. את החשמל העודף, ניתן יהיה למכור לרשת החשמל הארצית.

PowerTags: הטכונלוגיה שיודעת איפה אתם

החברה פיתחה מערכת שמאפשרת למכשיר הנייד לזהות מיקום גם במקום סגור. הטכנולוגיה מאפשרת למבנה "לדעת" איפה נמצאים אנשים בכל עת ולפעול בהתאם, למשל להדליק אוטומטית את האור או המזגן בחדר שנמצאים בו אנשים, וכך לחסוך בעלויות אנרגיה יקרות.

ThetaRay: לשים רגליים לפורצים

החברה מספקת פתרונות להגנה על תשתיות קריטיות מפני מתקפות סייבר וכשלים תפעולים. המערכת מאפשרת לצרכן לאתר את כשלי האבטחה המורכבים ביותר באמצעות שקלול נתונים ממגוון רחב של מקורות בארגון. כך, למשל, ניתן להתריע על אירועים חריגים שעשויים, בסבירות גבוהה, להצביע על ניסיונות פריצה לארגון, הדלפת נתונים או ביצוע חריג של פעולות.

Silentium: סוף לרעש

הטכנולוגיה שפיתחה החברה מנסה לשים קץ לבעיות הרעש באמצעות ייצור אות "אנטי-רעש" שיבטל את הרעש המפריע. למעשה, החברה מייצרת "מרחב שקט אישי" המאפשר לנו להגן על עצמנו מפני הרעש בסביבה. הטכנולוגיה מכונה "הבועה השקטה", שכן היא מאפשרת יצירת "בועה" של שקט סביב המשתמש, ללא תלות במקור הרעש ובסביבת העבודה. ניתן לשלב את המערכת במשענת ראש במכונית או במושב המטוס, וכך גם כמערכת נפרדת הקולטת את הרעש ו"יורה" גלי קול מבטלי רעש.

הכותבת היתה אורחת של שניידר אלקטריק בכנס