סמסונג השקיעה ב-8 חברות ישראליות ב-2014

יאנג סון, נשיא סמסונג לחדשנות ואסטרטגיה: "אנחנו משקיעים כסף רב בסטארט-אפים מסביב לעולם. עד היום ההשקעה הגיעה ל-1.4 מיליארד דולר"

חברת סמסונג הפכה למשקיעה מאסיבית בסטארט-אפים בישראל בשנה האחרונה. לדברי יאנג סון, נשיא סמסונג לחדשנות ואסטרטגיה, הענקית הדרום קוריאנית השקיעה ב-8 חברות בישראל בשנת 2014. "אנחנו היום כבר לא הענק שקונה חברות, אלא שותף. מדובר בשינוי בחשיבה שלנו. אנחנו משקיעים כסף רב בסטארט-אפים מסביב לעולם. עד היום ההשקעה הגיעה ל-1.4 מיליארד דולר. סכום ההשקעה שלנו מתחיל ב-250 אלף דולר ויכול להגיע גם ל-25 מיליון דולר".

סון לא הסכים לחשוף מה סכום ההשקעה הכולל של סמסונג בחברות ישראליות. "אנחנו לא מספקים רק כסף לסטארט-אפים, אנחנו מאפשרים להם להיות בחממה שלנו". סון אומר שישראל היא המדינה השנייה מבחינת היקף השקעות של סמסונג, כאשר במקום הראשון מדורגת סיליקון ואלי.

לדברי סון, "ההשקעה האחרונה שלנו בארץ הייתה בחברת earlysense. באמצעות ההשקעה בהם, אנחנו עוזרים להפוך את המוצר למסחרי". עוד אומר סון, "אנחנו רוצים לקחת חלק מוביל במה שאנו מכנים 'עידן החיים החכמים'. יש לנו שיתוף פעולה הדוק עם קהילת הסטארטאפים הישראלית, וישראל, כאחד ממרכזי היזמות והחדשנות בעולם בהחלט מעניינת אותנו, כבסיס לטכנולוגיות עתידיות שיכולות להשפיע על חיי מיליונים".

סמסונג השקיעה בישראל בחברות כמו סטורדוט המפתחת טכנולוגיה לטעינת סוללה לסמארטפון ב-2 דקות, חברת replay שפיתחה טכנולוגיה ב-freeD, המייצרת וידיאו עם תמונה ב-360 מעלות וגם earlysense המביאה מוצר חומרה המאפשר לנטר מדדים בריאותיים של המשתמש, מבלי שהוא יצטרך לענוד אותם על הגוף. המוצר הזה יושב מתחת למיטה של האדם ומעביר את המדדים לסמארטפון בצורה אלחוטית.

עוד חברה היא מנטיס ויז'ן - MV4D, המייצרת סרטונים ב-4 מימדים מהסמארטפון. לדוגמא, צילום של ילדה רוקדת, כאשר אפשר להחליף לה בווידיאו את הרקע של המקום בו היא נמצאת וגם להוסיף אביזרים לסביבה הווירטואלית.

סון הסביר אילו תחומים סמסונג מחפשת להשקיע בהם בסטארטאפים בארץ, "בתור חברת אלקטרוניקה אנחנו צריכים לדעת מה אנשים רוצים, למשל, בריאות טובה יותר. אנחנו רוצים מוצר שידע יותר על הבריאות, מה שיש היום זה צעצוע, מה שיהיה בעתיד זה דבר שמאוד חשוב לנו. תחום נוסף הוא אבטחה. אנחנו צריכים מוצר שידע לנתח את האבטחה שכל אחד צריך עבור המידע שלו. עוד תחום הוא תקשורת, יש עדיין הזדמנויות להפוך את הממשק לטוב יותר. למשל, שהמכשיר יזהה את האדם כאשר הוא פותח את הטלפון, וידע מה הוא רוצה. דבר אחר הוא בידור טוב, לקבל תוכן בכל מקום, מבלי שמישהו יגיד למשתמש מה הוא רוצה".

סון גם התייחס למצב של סמסונג אלקטרוניקה בשוק העולמי, אשר ההכנסות שלה עמדו על 189 מיליארד דולר בשנה האחרונה. "שנת 2014 היתה שנה קשה, לא גדלנו בה הרבה מבחינת הכנסות. בגלל תחרות מול חברות סיניות וגם מחברות עם מוצרים במחירים יותר גבוהים. בתחום הטלוויזיות אנחנו לא נראה גידול משמעותי השנה, בגלל שלאנשים יש כבר טלוויזיות גדולות. דבר דומה מתרחש גם בתחום הסמארטפונים, לכן אנחנו מחפשים את הסטארטאפים, שיביאו לנו קטגוריות חדשות".