מדוע רביב דרוקר פרסם את טיוטת "ביביטורס" בבלוג?

בעצם הפרסום הראשוני לא על הפלטפורמה הטלוויזיונית, מנע דרוקר מהאכסניה שלו שני דברים - הסתבכות משפטית ועימות מול משרד רה"מ

העימות בין רביב דרוקר  לבין עורך דין דוד שימרון / צילום מסך
העימות בין רביב דרוקר לבין עורך דין דוד שימרון / צילום מסך

העימות שהתנהל אתמול במהדורה המרכזית של חדשות 10 בין רביב דרוקר לבין פרקליטו של רה"מ נתניהו עו"ד דוד שימרון זכה לשיתופים רבים ברשתות החברתיות והמטיר על דרוקר תשבוחות. ועדיין, הפרסום הראשוני של טיוטת מבקר המדינה לא היה על מסך הטלוויזיה, אלא בבלוג הפרטי שמנהל דרוקר.

בעצם הפרסום הראשוני לא על הפלטפורמה הטלוויזיונית, מנע דרוקר מהאכסניה שלו שני דברים - הסתבכות משפטית, לאור העובדה כי על-פי חוק (גם אם מדובר באות מתה) חל איסור לפרסם טיוטת דוח של מבקר המדינה; ועימות מול משרד רה"מ, שמשחק בימים אלו תפקיד מכריע בשאלת עתידו של הערוץ. ל"גלובס" נודע, כי דרוקר, שביקש לפרסם את הדברים כהווייתם והיה מוכן לטול על עצמו את הסיכון, עדכן את מערכת החדשות בהחלטה לפרסם את הטיוטה בבלוג שלו, והתעקש על כך.

במערכת החדשות גיבו את דרוקר על החלטתו, ומיד לאחר הפרסום ציטטו אותו בדיווחים המוקדמים של היום, שזכו לציטוטים במרבית כלי התקשורת. במקביל התנהלה התייעצות משפטית בחדשות 10 על הדרכים בהן יהיה אפשר להתייחס לטיוטה. לאור העובדה שדרוקר כבר פרסם אותה במלואה, לא הייתה מניעה אלא להתייחס, ובהרחבה לדברים במהדורת 20:00.

דרוקר אמר בתגובה, כי "לא פעם בחרתי לפרסם בבלוג שלי דברים לפני ערוץ 10, אני חושב שערוץ 10 לא נפגע מזה בכלל". מחדשות 10 לא נמסרה תגובה.