הסופרמרקט המקוון "סיטון" מרחיב פעילותו למגזר העסקי

על-פי הערכות, היקף הפעילות של "סיטון" עומד על עשרות מיליוני שקלים בשנה ■ החלה לפנות גם לבנקים, חברות היי-טק ומשרדי ראיית חשבון ועורכי דין, שחלקם לטענתה, רוכשים סחורות בסכומים שמגיעים לעשרות אלפי שקלים בחודש

מחסן סיטון / צילום: איל יצהר
מחסן סיטון / צילום: איל יצהר

שנה אחרי ההשקה, הסופרמרקט המקוון של חברת סיטון נכנס גם לשוק העסקי. החברה, שהשיקה במארס אשתקד אפליקציה ואתר אינטרנט שמאפשרים הזמנת מוצרים ישירות ממרלו"ג (מרכז לוגיסטי) וללא סניפים ועם כוח אדם מצומצם, החלה לפנות גם ללקוחות עסקיים גדולים דוגמת בנקים, חברות היי-טק ומשרדי ראיית חשבון ועורכי דין, שחלקם, לטענת החברה, רוכשים סחורות בסכומים שמגיעים לעשרות אלפי שקלים בחודש.

לדברי יפית אבקסיס, סמנכ"לית השיווק של סיטון ואחת מבעלי החברה, היוזמה הגיעה מהחברות עצמן, דוגמת גט טקסי שמפעילה אפליקציה להזמנת מוניות או בנק דיסקונט שהחלו לפנות לסיטון כדי לקבל שירות משלוחים לבתי עסק. "לעסקים קטנים ובינוניים יש את הקופה הקטנה. הם משתמשים בה כדי לקנות קפה, תה או עוגיות למשרד, אבל בדרך כלל רוכשים זאת במחירים יקרים כי הם קונים מתחת למשרד", מסבירה אבקסיס. היום מי שעושה את הקניות למשרד זו בדרך-כלל המזכירה. אין פיקוח ואין בקרה. המזכירה יכולה לרדת ולקנות כמה דברים ולא ברור אם הכול מגיע למשרד או לא. אצלנו יש שליטה על התקציב ויש חלוקה בחשבונית לפי מחלקות וחודשים".

חברת סיטון ממוקמת באזור התעשייה של שוהם, שם גם מצוי המרלוג של החברה וממנו יוצאים המשלוחים לרחבי הארץ, באזורים שבהם השירות פעיל. בשונה מרשתות השיווק, בחברת סיטון לא מוכרים מוצרי חלב, פירות, ירקות, מוצרים קפואים וכדומה, וכך נחסכות עלויות משאיות הקירור. ההתמקדות היא במזון "יבש", חומרי ניקוי, מוצרי היגיינה ואחרים, שאינם מצריכים היערכויות מיוחדות.

אבקסיס מסבירה כי הביקוש בשוק העסקי היה לא רק למוצרים כמו תה, קפה, עוגיות וחומרי ניקוי, אלא גם למצרכים משלימים כמו מוצרי חלב בסיסיים, פירות וירקות. כך, נכנסה סיטון לראשונה גם למשלוחים של מוצרים אלה עבור העסקים השונים, שגם הם מגיעים ישירות מהספקים. באשר לשאלה אם מוצרים אלה יסופקו בהמשך גם לשוק הפרטי, אומרת אבקסיס כי "אנחנו מתחילים בשוק העסקי וכרגע מגוון מוצרי החלב מאוד מצומצם ולא כזה שיספק את הלקוח הפרטי, מה גם שהחלוקה נעשית באופן מצומצם ורק בשעות הבוקר".

בעוד כשבועיים מתכננים בחברה לצאת בקמפיין לעסקים ולצרף לקוחות חדשים אל מאות העסקים שלטענתם כבר משתמשים בשירות. על-פי הערכות, הפעילות במגזר העסקי עשויה עד סוף השנה להניב מחצית מהכנסותיה של סיטון.

לטענת אבקסיס, חברת היי-טק יכולה להזמין בחודש בעשרות אלפי שקלים, בעוד שמשרד עורכי דין ממוצע יכול להסתפק בכ-2,000 שקל בחודש. בחברה סירבו לציין את היקף ההכנסות השנתי של סיטון, אך ההערכות בשוק מדברות על כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה.