צפו בטבלה: היועצים שמקבלים מיליונים ממשרד האוצר

חגיגת היועצים באגף התקציבים באוצר: שלדור קיבלה 6 מיליון שקל בשנתיים

חברת הייעוץ שלדור קיבלה מהאוצר תשלומים במיליוני שקלים בין השנים 2011-2012 עבור שירותי ייעוץ בנושאים שונים - כך עולה מפירוט התקשרויות האוצר עם ספקים חיצוניים שפרסמה היום (ב') התנועה לחופש המידע.

במאי 2013 פנתה התנועה למשרד האוצר בבקשה לקבל את רשימת התשלומים המלאה של כל משרדי הממשלה (שסכומם גבוה מ-50 אלף שקל). לאחר שמשרד האוצר התעלם מהבקשה, עתרה התנועה לבית המשפט לפי חוק חופש המידע. האוצר טען בבית המשפט שהוא אמנם מחזיק בנתונים, אך הוא לא יכול למסור את כולם משום שהם לא שלו אלא של המשרדים האחרים.

טענה נוספת שטען האוצר נגד מסירת הנתונים היא שאין לו מספיק משאבים כדי לעבור על כל עשרות אלפי או מאות אלפי התקשרויות, וכי מדובר במשימה שתיקח 18 שנה. בסופו של דבר הוחלט כי האוצר ימסור רק את הנתונים שקשורים למשרדו ולא לכל משרדי הממשלה האחרים. בשבוע שעבר שלח האוצר מידע שמתייחס כאמור רק לשנים 2011-2012.

מהמידע עולה כי אגף התקציבים באוצר שילם באותן השנים כ-17 מיליון שקל במצטבר ליועצים שונים. בין היועצים בולט חלקה של חברת שלדור שקיבלה מאגף התקציבים כ-900 אלף שקל עבור ייעוץ בנושא תמיכות בחקלאות; 1.1 מיליון עבור ייעוץ בנושא תחרותיות ורגולציה בענף הרכב; ו-1.5 מיליון שקלים עבור ייעוץ בנושא ייעול תשתיות התחבורה.

חברת ייעוץ אחרת החביבה על אגף התקציבים היא עדליא שהוקמה על ידי בוגר האגף. בנוסף התברר כי מינהל הרכב באוצר רכש באותה תקופה תשעה כלי רכב בעלות של בין 1 ל-2 מיליון שקל כל אחד. חברת מוניטור שסיפקה לאוצר נתונים שנויים במחלוקת על מחירי מוצרי מזון, קיבלה סכום של 750 אלף שקל. יצוין, כי הכלכלן הראשי באוצר שכר לאחרונה במקומה של חברת מוניטור את שירותי מאגר המידע של חברת נילסן הבינלאומית בסכום של 300 אלף שקל בלבד.

התקשרויות אגף התקציבים
 התקשרויות אגף התקציבים