לקוח נטוויז'ן גילה שלא ניתן להיכנס לאתר החברה שלו מחו"ל

נטוויז'ן בתגובה: "מעת לעת, בשל התראות שהחברה מקבלת מגורמי הביטחון על חשש לפעילות סייבר וכצעד מניעתי ועל מנת למנוע נזק פוטנציאלי, נחסמת הגישה מחו"ל ללקוחות ספציפיים שהוגדרו בקבוצת הסיכון"

מתקפות סייבר והשתלטות על אתרים הם איום שמחייב התגוננות והתמודדות של שרתים שעליהם יושבים אתרי אינטרנט. אלא שיש מי שמתגונן באמצעות הסרת אתרים מהאוויר מבלי לעדכן את בתי העסק, גם כשאלה משווקים את מוצריהם בחו"ל - כפי שעולה מתלונה שהגיעה "לגלובס".

"אנחנו חברה גדולה ופעילה מול חו"ל, אשר האתר שלה נמצא על השרת של נטוויז'ן, המקבל מאתנו תשלום חודשי גבוה בגין האחסון. לאור תלונות ממספר לקוחות מחו"ל על קושי להיכנס לאתר שלנו, פנינו לנטוויז'ן, ושם נאמר לנו שב-21.1.15 הייתה התקפה על כמה אתרים בישראל, ולכן הוחלט לחסום את האתר שלנו לגולשים בעולם", כותב א' ל"גלובס".

אי-אפשר שלא להבין את כעסו של א', לאור שנודע לו - כזכור לאחר בירור שהוא עצמו יזם - שכבר שבועיים לא ניתן להיכנס לאתר שלו מחו"ל. כששאל את נציגי נטוויז'ן מדוע לא עודכן, נענה: "אין לנו חובה לעדכן".

א' מתקשה להשלים עם התשובה הזאת: "זה השירות שנטוויז'ן מספקת לנו, אז איך ייתכן שכבר שבועיים באופן יזום היא הורידה אותנו מהרשת, ולא אמרו כלום?".

עוד הוא מציין כי בעקבות הפנייה הובטח לו שנטוויז'ן תברר את הנושא, והאתר אולי יעלה מחדש לאוויר. "נגרם לנו נזק גדול, מכיוון שבתקופה זו עשינו יחסי ציבור רבים בהודו, והתפלאנו מאוד שלא הגיעו משם בכלל פניות", הוא אומר.

הקושי לאתר את הסרת הפעילות של האתר אל מול הגולשים בחו"ל נובע מכך שאותם אתרים, כפי שעולה מהתלונה, מתפקדים כרגיל בישראל. "יש להניח שקיימים אלפים ועשרות אלפים של אתרים שחושבים שהם באוויר, בעוד שנטוויז'ן החליטו בחוצפה אדירה לחסום אותם מלקוחותיהם, ולא ליידע", אומר א'.

תגובת נטוויז'ן: "מעת לעת, בשל התראות שהחברה מקבלת מגורמי הביטחון על חשש לפעילות סייבר וכצעד מניעתי ועל מנת למנוע נזק פוטנציאלי, נחסמת הגישה מחו"ל ללקוחות ספציפיים שהוגדרו בקבוצת הסיכון ואין ביכולתם לפעול עצמאית אל מול התראת הסייבר. מדובר באקט שירותי ללקוחות להגנה על הלקוח מול ניסיונות חדירה מחו"ל. במקרה המדובר חשוב לציין כי האתר של הלקוח נפתח לא מכבר לפעילות מול חו"ל".