יובל תמיר מכניס את הטיפול באשפה לשלד של איזי אנרגיה

חברת אינפימר של תמיר, אשתו ואייל אילון, פיתחה טכנולוגיה לטיפול באשפה ביתית לא ממוינת והפיכתה לחומר גלם לתעשיית הפלסטיק בשם אינפימר חתמה על הסכם אספקה עם לקוח ראשון

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

השלד הבורסאי איזי אנרגיה מתקדם לעסקה שבה תוכנס לתוכו פעילות טיפול באשפה ביתית. החברה שעתידה להעביר את פעילותה לשלד היא אינפימר (Infimer) טכנולוגיות, הנמצאת בבעלות בני הזוג יובל וטל תמיר (84.5%) ואייל אילון (15.5%). יובל תמיר התפרסם בעבר כמי שהוביל את מאבק לוחמי השייטת שצללו בנחל הקישון וחלו במחלת הסרטן, וקיבל את אות 'אביר איכות השלטון' ואת 'מגן השרה לאיכות הסביבה' על כך.

במקרה בו תושלם העסקה, תצטרף אינפימר לחברת מיחזור אשפה שכבר נסחרת בבורסה - וו.טי.פי (WTP) שבשליטת אבנר ארזי ואמיר ברמלי, בעלי קבוצת רוביקון. פסק דין שפורסם בעבר מראה כי ארזי ובני הזוג תמיר היו שותפים במיזם בתחום מיחזור פסולת (נובה ארנה), שהסתיים בסכסוך משפטי בין הצדדים, וכי ארזי רכש את הקניין הרוחני שהיה בידי אותו מיזם.

אינפימר טכנולוגיות פיתחה טכנולוגיה ייחודית המאפשרת טיפול באשפה ביתית לא ממוינת והפיכתה לחומר גלם לתעשיית הפלסטיק - הקרוי אינפימר. החברה חתמה על הסכם אספקה עם לקוח ראשון, הכפוף לתחילת ייצור מסחרי של האינפימר. במסגרת העסקה תרכוש איזי אנרגיה את מלוא מניות אינפימר טכנולוגיות לפי שווי חברה של 8 מיליון דולר, ותקצה לבעלי מניות אינפימר 71.3% ממניות החברה. בעל השליטה הנוכחי באיזי אנרגיה, ד"ר אורן זהבי, שבידיו כיום 80% מהונה, ייוותר עם 12.5% מההון.

עסקים משותפים בארה"ב

העסקה גם תסדר לזהבי אקזיט של כ-16 מיליון שקל (4.2 מיליון דולר), משום שבמסגרתה הוא ימכור לאיזי אנרגיה מניות שהוא מחזיק תמורת הסכום המוזכר. מהעדכון של איזי אנרגיה בנושא עולה כי לבעלי אינפימר ולבעלי השליטה באיזי אנרגיה קשרים עסקיים בארה"ב - באמצעות החזקה משותפת בחברת אינפימר USA - בה מחזיקים בעלי אינפימר 65% ואורן זהבי ואביו אלי זהבי ביתרה (35%).

לקראת העסקה, העניקה אינפימר זיכיון לחברה האמריקאית לשימוש בקניין הרוחני שלה ל-20 שנה, ואפשרות להעניק רישיונות משנה בארה"ב, תמורת תשלום חד פעמי של 250 אלף דולר, תגמולים של 5% ממכירת חומר הגלם, והחל משנת 2020 תשלום תגמולים מינימלי של 100 אלף דולר ברבעון.

עוד עולה מפרטי העסקה, כי אינפימר טכנולוגיות חתמה על הסכם שכירות עם אילנה קריא, אמה של טל תמיר, עבור נכס בשטח של כ-110 מ"ר המשמש כמשרדיה, תמורת 7,900 שקל לחודש, בתוספת מע"מ. נכס זה מושכר על ידי החברה מ-2013. עם השלמת העסקה, תפרע החברה 490 אלף שקל שהעניקו לה בני הזוג תמיר ב-2013 כהלוואת בעלים. במסגרת העסקה תרכוש איזי אנרגיה את מלוא מניות אינפימר טכנולוגיות לפי שווי חברה של 8 מיליון דולר, ותקצה לבעלי מניות אינפימר 71.3% ממניות החברה. בעל השליטה באיזי, אורן זהבי, ייוותר עם 12.5% מההון .

אינפימר טכנולוגיות יוצגה על ידי משרד אפשטיין רוזנבלום מעוז (ERM).