רורי מקלרוי ישלם 20 מיליון ליש"ט פיצוי לחברת הניהול שלו

הגולפאי החליט לסיים את הסכסוך המתוקשר בפשרה; לפי ה"טלגרף", מקור המחלוקת בתשלומי העמלה שדרשה החברה על ההסכם עם נייקי

רורי מקלרוי, גולף / צלם: רויטרס
רורי מקלרוי, גולף / צלם: רויטרס

הגולפאי הצפון-אירי רורי מקלרוי ישלם 20 מיליון ליש"ט לחברת הניהול הקודמת שלו (Horizon Sports) על מנת לסיים סכסוך משפטי ארוך שנים. בתמורה, חברת הניהול תשחרר אותו מכל התחייבות עתידית.

מקלרוי היה חתום על הסכם ניהול עם Horizon Sports, במסגרתו היה אמור לשלם לחברה אחוזים מחוזי החסות עליהם הוא חותם. לפי דיווח ב"טלגראף", העסקה השנויה במחלוקת שבעקבותיה התגלגלו הצדדים לבית המשפט היא החסות שחתם עם נייקי, בגובה 100 מיליון דולר לחמש שנים, ממנו דרשה Horizon את העמלה המגיעה לה.

מקלרוי היה הראשון שנקט פעולה בעקבות העימות, כאשר הודיע בספטמבר 2013 על הפסקת ההתקשרות עם חברת הניהול. בין היתר טען אז כי החברה החתימה אותו על הסכם "לא מוסרי" וניצלה את הנאיביות שלו כספורטאי צעיר בן 22.

בסופו של דבר החליט מקלרוי להימנע ממשפט, והצדדים סיימו את ההליך בפשרה במסגרתה, כאמור, הסכים הגולפאי בן ה-25 לשלם לחברה פיצוי המוערך בכ-20 מיליון ליש"ט.

מקלרוי נחשב לאחד מהספורטאים הצעירים והמבטיחים בעולם. בדירוג הספורטאים המכניסים בעולם לשנת 2014 של המגזין "פורבס" הוא תפס את המקום ה-35, עם הכנסה כוללת של 24.3 מיליון דולר - מתוך זה 20 מיליון דולר מהסכמי חסות.