הדולר היציג ירד ב-0.15% בלבד ל-3.869 שקלים

השבוע נחלש הדולר בכ-1.5% מול השקל על רקע היחלשותו בעולם

דולר / צלם: טינקסטוק
דולר / צלם: טינקסטוק

הדולר המשיך לאבד גובה גם היום (ו') אולם לקראת קביעת השערים היציגים ההיחלשות התמתנה. לאורך היום נסחר הדולר בהיחלשות של עד 0.5%, קרי סביב 3.853 שקלים, אך בסוף יום המסחר ננעל היציג על 3.869 שקלים - ירידה של 0.15% בלבד.

האירו היציג דווקא הוסיף 0.2% ל-4.433 שקלים. קביעת השערים היציגים בישראל יפורסמו נתוני התעסוקה בארה"ב להם חיכו בשווקים ביומיים האחרונים.

השבוע נחלש הדולר בכ-1.5% מול השקל על רקע היחלשותו בעולם. דוח התעסוקה בארה"ב יפורסם ב-15:30 והוא ישפיע רבות על המסחר בשל הציפיות להעלאת ריבית הפדרל ריזרב לקראת סוף השנה. הפתעה מהותית בנתונים היום, לטובה או לרעה, תשפיע על מועד העלאת הריבית ומן הסתם על שוק המט"ח. (לסיפור המלא)

בבנק אגוד סברים כי התמיכה הבאה בצמד דולר-שקל נמצאת ב-3.8 שקלים, ואילו נקודת התנגדות להתחזקותו נמצאת ב-4.057 ש' ואחריה ב-4.10 ש'.

"שוק המט"ח העולמי היה תנודתי השבוע כאשר עיקר התנודתיות נובעת מהזירה היוונית", נכתב בסקירה השבועית של בנק אגוד. "בתחילת השבוע נשמעו קולות חיוביים מצד הממשלה היוונית בנוגע לתוכנית החילוץ והסדר החובות, אולם לאחר מכן הודיע הבנק המרכזי האירופי שהוא (והבנקים במרחב גוש האירו) לא יקבלו אג"ח ממשלת יוון כערבון להלוואות ועורר את מפלס החששות מעזיבת יוון את גוש האירו. התנודתיות הגבוהה בשוק המט"ח (ובשווקים בכלל) צפויה להימשך בטווח הקצר וזאת בשל פקיעת הסכם הסיוע ליוון בסוף חודש פברואר, כאשר עדיין אין הסכם להמשך ואי הוודאות גוברת".