הבעלים של ארסנל שילם את המשכורת של... פאביו קאפלו

לא, זו לא טעות: המנג'ר האיטלקי לא החליף את ארסן ונגר, אבל אלישר אוסמאנוב החליט לחלץ את ההתאחדות הרוסית בה מועסק קאפלו כמאמן הנבחרת - ולשלם את חובותיה אליו

פאביו קאפלו / צלם: רויטרס
פאביו קאפלו / צלם: רויטרס

אלישר אוסמאנוב, האוליגרך האוזבקי/רוסי שמחזיק ב-30% ממניות מועדון הכדורגל האנגלי ארסנל - התגייס לתשלום החובות של התאחדות הכדורגל הרוסית למאמן הנבחרת הלאומית שלה - פאביו קאפלו.

שכרו של המנג'ר האיטלקי וצוות עוזריו לא שולם בשמונת החודשים האחרונים, מאז שרוסיה הודחה ממונדיאל 2014, שהתקיים בקיץ בברזיל. מדובר על כספים בסך של כ-8 מיליון אירו. "אני חושב שהסיטואציה שנוצרה ע"י ההתאחדות היא בלתי נסבלת", אמר אוסמאנוב, שהודיע על העברת הלוואה מיידית בסך 5.2 מיליון אירו לטובת ההתאחדות, אותה העניק לבקשתו של שר הספורט הרוסי ויטלי מוטקו. "זו מבוכה גדולה כאשר אדם שעובד עבור המדינה לא מקבל את שכרו ברוסיה".

אוסמאנוב, 61, איל כרייה שנחשב כיום לרוסי האמיד ביותר (הון של 12.6 מיליארד דולר לפי "פורבס"), הוא כאמור בעל ההחזקות השני בגודלו בארסנל אחרי סטן קרונקי האמריקאי (66.6%). זו לא הפעם הראשונה בה הוא מסייע להתאחדות הרוסית: לפני המונדיאל בקיץ הוא העביר לה תרומה של קרוב ל-4 מיליון אירו.

יש לציין כי ברוסיה התחילו להלין את שכרו של קאפלו עוד לפני הצניחה הגדולה בשער הרובל, כך שלא ניתן לייחס את המשבר הכלכלי במדינה, שהוביל בין היתר לקיצוץ של 10% בתקציב אירוח מונדיאל 2018, לאי-תשלום שכרו של המאמן.

לא ברור האם ההחלטה לא לשלם לקאפלו נובעת מניסיון להכריח אותו להתפטר מתפקידו ולחסוך את דמי הפיצויים המנופחים שלו, או ניסיון של ההתאחדות ללחוץ על המדינה לקבל הקצבות נוספות. קאפלו, אגב, אינו היחיד בהתאחדות שנאלץ להתמודד עם הלנת שכר: בנובמבר דיווחה סוכנות הידיעות Interfax כי 23 עובדי מינהלה של ההתאחדות, שלטענתה סובלת מגירעון של כ-7.5 מיליון דולר - לא קיבלו את שכרם לאחרונה.