נתונים מדאיגים: היבוא לסין הצטמק ב-19.9% בינואר

היום דווח בסין כי העודף במאזן המסחרי זינק לשיא היסטורי של 60 מיליארד דולר בינואר, על רקע ירידת מחירי הסחורות וביקושים מקומיים חלשים יחסית

שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב
שנחאי / צלם: Igor Iakovlev, Claudio Zaccherini / Shutterstock.com א.ס.א.פ קראייטיב

צניחת מחירי הנפט בחודשים האחרונים הגדילה את העודף במאזן המסחרי של סין. היום דווח בסין כי העודף במאזן המסחרי זינק לשיא היסטורי של 60 מיליארד דולר בינואר, על רקע ירידת מחירי הסחורות וביקושים מקומיים חלשים יחסית.

היבוא לסין הצטמק ב-19.9% לעומת חודש ינואר 2014, הירידה החדה ביותר ב-5 השנים האחרונות. זאת לעומת צפי כלכלנים לירידה של 3.2% בלבד. היצוא מסין הצטמק ב-3.3% בחודש שעבר.

בשבוע שעבר הכריז הבנק המרכזי בסין על הפחתת דרישת הרזרבות מהבנקים ב-0.5% במטרה לאושש את הכלכלה. כלכלנים מעריכים כי תהיה הכרזה על הפחתה נוספת של 0.5% במהלך הרבעון הראשון.

בארה"ב דווח ביום שישי כי כ-257 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש ינואר. מדובר למעשה ברצף של 12 חודשים שבהם נוצרו מעל 200 אלף משרות חדשות, הרף אותו הציבו כלכלנים להתאוששות של שוק העבודה האמריקאי. אנליסטים בשוק ציפו ליצירה של 230 אלף משרות חדשות בינואר.

שיעור האבטלה בארה"ב עלה מעט ל-5.7% לעומת 5.6% בדצמבר, בעיקר בשל העובדה כי יותר אנשים החלו לחפש עבודה ונכנסו למעגל התעסוקה. הצפי בשוק עמד על ירידה ל-5.5%.