פוטין: "אין מלחמה, תודה לאל, ואנחנו לא רוצים מלחמה"

נשיא רוסיה: "הסנקציות של מדינות המערב לא יכולות להיות אפקטיביות מול מדינה כמו רוסיה, אבל הן בהחלט גורמות לנזק בטווח הקצר"

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

נשיא רוסיה ולאדימיר פוטין אמר אתמול כי רוסיה לא נמצאת במלחמה ולא מעוניינת במלחמה באוקראינה או בכל מקום אחר.

"אין מלחמה, תודה לאל. אבל בהחלט יש נסיונות של המערב למנוע את ההתפתחות של רוסיה", אמר פוטין במפגש עם עיתונאים לאחר פגישתו עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא צרפת פרנסואה הולנד.

"הסנקציות של מדינות המערב לא יכולות להיות אפקטיביות מול מדינה כמו רוסיה, אבל הן בהחלט גורמות לנזק בטווח הקצר. אנחנו צריכים להעלות את רמת הריבונות והשליטה שלנו, גם בכלכלה", אמר פוטין.

הוא הוסיף כי "סדר עולמי בו יש רק מנהיג אחד ששולט לא יכול להתקיים ורוסיה לא תסכים לכך. אבל אנחנו לא רוצים מלחמה עם אף אחד ונסכים לשתף פעולה עם כולם".

בשבוע שעבר פורסם מחקר שנערך במחלקת המחקר של הפנטגון, הטוען כי הנשיא הרוסי לוקה בהפרעה אוטיסטית שמשפיעה על כל החלטותיו. הדוח, שחובר עוד בשנת 2008 ופורסם לאחרונה בעיתון האמריקני "USA TODAY", מתבסס על בחינה של דפוסי התנועה של פוטין.

בדוח שצפוי לעורר מחלוקת נקבע כי "נשיא רוסיה סובל מחריגות נוירולוגית". עוד נטען כי "ההתפתחות הנוירולוגית של פוטין נקטעה באופן משמעותי עוד כשהיה בחיתוליו". הדוח חובר על ידי מומחית לשפת גוף בחיל הים האמריקני, והוא נועד לסייע לצבא ארה"ב לתכנן אסטרטגיה צבאית לטווח ארוך, על רקע המתיחות ארוכת השנים בין המעצמות.

החוקרים שחיברו את הדוח ציינו כי הם אינם יכולים להוכיח את התאוריה שלהם על פוטין ותסמונת האספרגר, מאחר והם לא היו מסוגלים לבצע סריקת מוח של הנשיא הרוסי. עם זאת, הדוח מצטט מומחים לאוטיזם המגבים את הממצאים. בשלב זה לא ידוע האם המחקר יצא לפועל על ידי הפנטגון או פקידי ממשל.