רוקדים זוגיות: זוגות יוצרים על הבמה בסדרת מופעי מחול חדשה

לכבוד יום המשפחה החל החודש: זוגות יוצרים על הבמה ובחיים בסדרת מופעי מחול ושיחות עם הקהל

איריס נייס הדר באשת חיל  / צלם:תמי וייס
איריס נייס הדר באשת חיל / צלם:תמי וייס

יותר מבכל תחום אמנות אחר, נראה שעולם המחול הוא מקום שבו יוצרים מסתדרים בזוגות, ופועלים לאורך שנים בשילוב מאתגר בין יצירה טוטלית - לעתים בתנאים לא קלים - לבין חיים אישיים וגידול משפחה. יסמין גודר ואיציק ג'ולי, תמי ורונן יצחקי, אביגיל רובין ויואב ברתל, נמרוד וטליה פריד, אור מרין ואורן נחום - בעמותת הכוריאוגרפים החליטו להעניק במה ל"תופעה", בסדרת מופעים לכבוד יום המשפחה החל החודש, תחת הכותרת "זוגות זוגות".

בנוסף לצפייה במופעים, הקהל מוזמן לשיחה עם היוצרים על זוגיות, משפחה ומה שקורה מאחורי הקלעים. הכוריאוגרפית איריס ארז את המופע "תכף אשוב", בשיתוף אמן המדיה*דניאל לנדאו והרקדנים הם בני הזוג איילה פרנקל ואופיר יודלביץ. זהו דואט של זוג נשוי, בעידן שבו הפרטי והציבורי חיים בערבובייה והאישי חשוף לעין כל.

יואב ברתל מעלה את מופע היחיד המרגש "המרקיד", לכוריאוגרפיה ובימוי שיצר יחד עם אשתו אביגיל רובין. ברתל מגלם את איתן הררי, מרקיד שהוזמן להרקדה כמחליף, והוא מנצל את הבמה כדי לזכות סוף-סוף בהכרה. אולם דווקא אז, מאיימים זיכרונותיו להשתלט עליו ולהאפיל על חגיגת המחול.

ב-LIE LIKE A LION יסמין גודר חוזרת למפגש עם חומרים פיזיים ורגשיים מהארכיון האישי של יצירותיה ב-15 השנים האחרונות, ודרכם בוחנת מחדש ומשחקת עם דיוקנה כיוצרת מבצעת, בליווי של הדרמטורג איציק ג'ולי, בעלה.

נמרוד וטליה פריד נוגעים ישירות בשאלות הקשות במופע "קונטרול פריקס" שעולה בערב משותף עם "אבן שפה" מאת רונית זיו. איריס נייס-הדר רוקדת במופע "אשת חיל" שיצרה יחד עם וגלית ליס ובו היא מציגה את תפקידיה המורכבים של אישה במשפחה, על רקע הכנת סעודת שבת. במופע "רמיסיה" עוסקים בני הזוג אור מרין ואורן נחום בבחינה חוזקה של הבועה הזוגית אל מול מחלה ושאלות חיים ומוות.

כל המופעים בבית עמותת הכוריאוגרפים, מחסן 2 בנמל יפו, 13-21 בפברואר. מחיר כרטיס 80-50 שקל.

■ פרטים: 03-9021563 ; choreographers.org.il