250 עובדים יפוטרו - אך בלוגי'ק משדרים עסקים כרגיל

חברת האבטחה הישראלית של מתי כוכבי תפטר 40% מכוח-האדם ■ בכיר בחברה: "ההחלטה לצמצם את מצבת העובדים מבטאת את התאמת המבנה של לוג'יק לתוכנית עסקית חדשה. החברה רווחית ואיתנה פיננסית"

מתי כוכבי עמוס מלכא / צילום: יאו סורל איל יצהר
מתי כוכבי עמוס מלכא / צילום: יאו סורל איל יצהר

כ-250 מתוך כ-600 מעובדי חברת האבטחה האזרחית לוג'יק יפוטרו במהלך השבועות הקרובים במסגרת אסטרטגיה עסקית חדשה שעליה הכריזו ראשי החברה. לדברי בכיר בחברה, "נעשה את הדברים בצורה הכי מכובדת שהשוק מכיר, מבחינת הרגישות ומבחינת החבילה הכספית שיקבלו העובדים שמהם ניפרד תוך מתן סיוע בהשמתם במקום עבודה חדש.

"לאור ההצלחה של הפרויקטים שלנו מן העבר, החלטנו להעמיד לשם כך תקציב ייעודי של כ-35 מיליון שקל - שיוקדשו להגדלת מענקי היציאה מהחברה וזאת באופן דיפרנציאלי, בהתאם לתרומתו של העובד לחברה ולמידת ההצלחה של הפרויקט שבו היה מעורב".

היו"ר והמנכ"ל של לוג'יק הוא ראש אמ"ן לשעבר בצה"ל, האלוף (במיל') עמוס מלכא והבעלים שלה הוא איש העסקים מתי כוכבי. החברה פועלת מפארק התעשייה ביקום ובמהלך 8 השנים האחרונות עיקר פעילותה היה במסגרת התקשרות עם לקוח מרכזי באחת ממדינות המפרץ.

לקראת סוף 2015 ההתקשרות של לוג'יק עם הלקוח המרכזי באותה מדינה עתידה להסתיים ולדברי גורמים בחברה ההחלטה לצמצם את מצבת העובדים שלה ב-40% מבטאת את התאמת המבנה של לוג'יק לתוכנית עסקית חדשה שגובשה בחודשים האחרונים: "החברה רווחית ואיתנה פיננסית", הבהיר היום בעל תפקיד בכיר בחברה.

לקוח במפרץ

לדברי בכיר בחברה, לוגי'ק הוקמה מלכתחילה במטרה לקיים שורה של מיזמים אצל הלקוח המרכזי באחת ממדינות המפרץ.

מדובר בפרויקטים בתחום הערים החכמות ואבטחה של מתקנים רגישים תוך הטמעה של מערכות מתקדמות לשליטה ובקרה ואמצעי מודיעין לאכיפת חוק וביטחון פנים. בשנה האחרונה - כך סיפר היום (ב') ל"גלובס" הגורם הבכיר, ועל רקע הצפי למיצוי הפעילות של לוג'יק באותה מדינה במפרץ - החברה פנתה להרחבת פעילותה בשורה של מדינות בעולם בהן הודו, אוזבקיסטן, שוויץ, סינגפור, סין, קזחסטן וגרמניה.

מהחברה נמסר כי במסגרת אותן התקשרויות, היא זכתה בפרויקט שבמסגרתו היא תספק שירותי ייעוץ לפתרונות אבטחה לניהול של 130 אתרי חשמל במערב אירופה, להקמת מערכת שליטה ובקרה לאבטחת מתחמי תעשייה של קונצרן גדול באסיה ועוד: "דנו במשך מספר חודשים על היום שאחרי הפעילות שלנו אצל הלקוח המרכזי וגיבשנו תוכנית ולפיה, נהפוך את החברה שהיתה מוטת פרויקטים ועתירת כוח-אדם - לחברה שתעסוק בפתרונות ובמוצרים, שיוצאת בצורה אגרסיבית לשוק הבינלאומי. לשם כך, החברה גם בונה מערך מכירות חדש שיקדם את המוצרים. מדובר במוצרים חדשים, לצד מוצרים שעליהם התבססנו במיזמים שהובלנו בשנים האחרונות.

"אחד המנופים שלנו הוא הניסיון חסר התקדים שצברנו בפרויקט המרכזי ב-8 השנים האחרונות ומנוף נוסף, הוא הביקוש הרב למוצרים בשוק האבטחה", אמר. במסגרת היערכותה המחודשת של החברה, היא צפויה לפעול גם בשוק הישראלי - תוך פעילות בתחום הערים החכמות.

עם השלמת הפעילות של לוג'יק במפרץ, תחזוקת המערכות והתשתיות שנוהלו שם על-ידה בשנים האחרונות ייעשו בידי חברה אחרת מקבוצת AGT, שגם היא בבעלות איש העסקים כוכבי.