עובדי חח"י לא יקבלו אופציות בגין מיזם הסיבים

רשות החברות שלחה טיוטת דוח של מבקר בודק שבחן האם אושר לעובדי החברה לקבל אופציות בגין הסכמתם להקמת המיזם ■ נמצא שלא הובטח לעובדים כלום אך ההנהלה הטעתה לחשוב שהנושא יבוא על פתרונו ■ חח"י בתגובה: לא הובטח לעובדים כלום

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

רשות החברות הממשלתיות הגישה לחברת החשמל את טיוטת הדוח העוסקת במתן האופציות שהובטחו לעובדי החברה בגין הסכמתם להקמתו ותפעולו של מיזם הסיבים האופטיים.

כפי שנחשף ב"גלובס", רשות החברות הממשלתיות שכרה את שירותי משרד רואי החשבון MBT, שמצא כי לעובדים לא הובטחו אופציות והדירקטוריון לא אישר מתן אופציות, אך יחד עם זאת בכירים בחברה יצרו את הרושם המוטעה שלעובדים הובטח שיקבלו את האופציות ובכך הטעו את רשות החברות ואת הדירקטוריון.

עניין מתן האופציות לעובדים בגין הסכמתם להקמת המיזם, עורר את ביקורת רשות החברות הממשלתיות שיצאה נגד הסיכום שבו תמכה הנהלת חברת החשמל. העובדים עכבו את הקמת המיזם ואת תחילת העבודות בו בגלל נסיגת המדינה מההבטחה שניתנה להם לקבל אופציות.

בעקבות הביקורת מצד רשות החברות ואי הבהירות בדירקטוריון בשאלה האם ניתן אישור כלשהו לעובדים בעניין, חליטה הרשות לבדוק את השתלשלות העניינים בנושא ומינתה כאמור משרד רואי חשבון שישב ובדק את הסוגיה מספר חודשים ולאחרונה הגיש טיוטת דוח שקבעה שאין כל אישור לקבלת ההטבה לעובדים מצד הדירקטוריון ומה שהובן על-ידיהם אינו מעוגן בשום דרך פורמלית. רשות החברות הסכימה בזמנו להעניק לעובדים בונוסים כפי שמקובל בחברות ממשלתיות, אך לא הסכימה בשום פנים ואופן למתן אופציות.

מחברת החשמל נמסר: "רשות החברות הממשלתיות אישרה לחברת החשמל להגיש את תשובתה לדוח האמור עד ל-16 בפברואר 2015, ולפיכך אין זה מן הראוי שתגובת החברה תתפרסם קודם בתקשורת טרם העברתה לרשות. בהמשך לכך, חברת החשמל מבקשת להדגיש חד משמעית כי לא נחתם או נסגר כל הסכם עם העובדים בהקשר הנטען, וכל המעלה טענה זו טועה ומטעה".