מניית היום: חתמה על הסכם הפצה ברוסיה - ומזנקת 30%

אליום מדיקל דיווחה על הסכם הפצה ברוסיה לתקופה של 5 שנים בהיקף כספי של 48 מיליון שקל לפחות

לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי
לוח מסחר בבורסה - תל אביב / צילום: תמר מצפי

אליום מדיקל מרכזת היום (ג') עניין רב במסחר בבורסה לאחר דיווחה כי חתמה על הסכם הפצה אסטרטגי עם חברת אקספנקו מדיקל, להפצה בלעדית של הסטנטים האורולוגים והבילייארים וכן של המוצרים לתיקון ליקויים ברצפת האגן של החברה ברוסיה.

אקספנקו הינה חברה להפצת מכשור רפואי אשר הוקמה בשנת 2001 ומתמחה בין היתר בהפצת מכשירים ומוצרים לתחומי אורולוגיה, גינקולוגיה, קרדיו, אונקולוגיה, גסטרואנטרולוגיה וניתוחי בטן פולשניים, ניתוחי כבד ומוצרים לטיפול בפגמים בעמוד השדרה.

הסכם ההפצה הינו בלעדי ובתוקף לתקופה של 5 שנים החל ממועד קבלת האישורים הרגולטורים למכירת המוצרים ברוסיה, הליך אשר להערכת החברה צפוי להסתיים במהלך שנת 2016. במסגרת ההסכם, התחייבה אקספנקו לרכישה של מוצרי הסטנטים האורולוגים והבילייארים וכן של המוצרים לתיקון ליקויים ברצפת האגן של אליום בהיקף מצטבר של כ-48 מיליון שקל לפחות, ובהתאם ליעדים מינימאליים שנתיים שנקבעו.

מנכ"ל החברה, אסף אלפרוביץ, ציין עם פרסום הדיווח כי "ההסכם המשמעותי עם חברת אקספנקו הנו אסטרטגי וחשוב הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם והן ברמת החדירה לשווקים חדשים אטרקטיבים. הסכם ההפצה לשיווק מוצרי החברה ברוסיה הינו בהתאם לאסטרטגיה העסקית ליצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה. להערכתנו, השקת המוצרים ברוסיה, בהינתן אוכלוסייתה ומעמדו החזק של המפיץ ברוסיה מהווה אבן דרך משמעותית במאמצי החברה לשיווק המוצרים בשווקים משמעותיים חדשים בנוסף לשווקים בהם החברה פועלת".