סמסונג תציע את שירות המשחקים של פלייקאסט בסמארט TV

השירות מבוסס על הסטארט אפ הישראלי פלייקאסט, והוא יפעל בישראל בעוד כחודשיים ויעלה כ-30 שקל לחודש

ענף הטלוויזיות נחשב לתחרותי מאוד, כאשר היצרניות מנסות כל הזמן ליצור בידול במוצרים שלהן. קטגוריית הסמארט TV (טלוויזיות חכמות) מאפשרת ליצרניות, בעיקר אלה הפועלות בישראל, לבדל את המוצרים שלהן עם אפליקציות מקומיות.

החברות היחידות שבאמת פועלות בתחום בארץ הן סמסונג ו-LG. הנשק החדש של סמסונג בתחום הוא שירות המשחקים האינטרנטי של הסטארט-אפ הישראלי - PlayCast שיושק בארה"ב, אירופה ואמריקה הלטינית, כולל ישראל, על גבי הסמארט TV של סמסונג. השירות הינו תולדה של שיתוף-פעולה בין סמסונג העולמית לפלייקאסט.

השירות של פלייקאסט מאפשר באמצעות אפליקציה המותקנת על הטלוויזיה, להתחבר למאגר משחקים, המקביל באיכות הרזולוציה שלו לזו של קונסולת המשחקים פלייסטיישן 3 מבית סוני. גרסאות המשחקים המופיעות בשירות הן אלה ששייכות לפי.סי.

השירות מזרים את המשחק דרך רשת האינטרנט ולא דורש כוח עיבוד גבוה מהטלוויזיה עליה הוא מותקן, כאשר המשחקים גם לא תופסים נפח אחסון. בעצם מדובר בשירות משחקים דרך הענן. מהסיבה הזו, השירות יתחיל לפעול על הטלוויזיות של סמסונג משנת 2014, סדרה H, כאשר נבדקת גם האפשרות להפעיל אותו על טלוויזיות משנת 2013.

כל שהמשתמש צריך לעשות בשביל ליהנות ממשחק בטלוויזיה, הוא חיבור אינטרנטי, הורדת האפליקציה ורכישה של שלט משחק, המתחבר לשקע ה-USB או בחיבור אלחוטי. התוכנה גם מזהה את השלט המחובר ומציגה את סימני הכפתורים המתאימים לאותו שלט בזמן המשחק.

בין כותרי המשחקים שיציע השירות: סדרת משחקי באטמן, סדרת משחקי לגו, משחקי מרוצים כגון Dirt ו-GRID, משחקי פעולה, ילדים וספורט. השירות כולל כרגע כ-70 משחקים במנוי חודשי בשיטת ״שחק כפי יכולתך". המחיר יעמוד על 30 שקל לחודש, כאשר משחקים חדשים יתומחרו תמורת דמי השכרה לפי מספר ימים. מחיר עדיין לא פורסם.

התחרות על המסך

בסמסונג וב-LG מתחרים בינהם על התוכן בטלוויזיות החכמות. למשל, בסמסונג אפשר למצוא היום את שירות הסמארט VOD, המאפשר צפייה בסרטי קולנוע, שעלו בשירותי ה-VOD בארץ (בחודשים האחרונים השירות סובל מתוכן דל מאוד). בנוסף יש בסמסונג גם את אפליקציית תוכניות הטלוויזיה של מאקו, לצד אפליקציית הספורט מבית One. ב-LG המבחר קצת יותר מצומצם ולא כולל שירות VOD מקומי, אבל במהלך השנה, חברת סלקום תציע באמצעותו את שירותי הטלוויזיה שלה, ללא ממיר יעודי. מה שיהפוך את הטלוויזיות של LG לאטרקטיביות מאוד, במיוחד לעומת ה-VOD הדל של סמסונג.

לדברי אביב הוד, מנהל תוכן סמסונג אלקטרוניקס ישראל, "יחד עם שירותי ה-VOD האיכותיים והיכולות הטכנולוגיות השונות בטלוויזיה החכמה של סמסונג, אין ספק כי הסלון של לקוחות סמסונג מתנקה מהקופסאות השונות שבו״.

פיילוט בהוט

חברת פלייקאסט הוקמה בשנת 2007 והיא מפעילה את השירות במדינות שונות בעולם כבר כ-4 שנים. בעבר פלייקאסט ערכה פיילוט לשירות עם חברת הכבלים הוט, אבל בסוף זה לא עבר לשלב המסחרי. "עבדנו בעבר רק עם חברות כבלים ולוויין בעולם, אבל ראינו שיש מעבר של שירותים מהסוג הזה לתוך הטלוויזיות", אומר אלעד דרור, סמנכ"ל פיתוח עסקי ותפעול פלייקאסט. בחברה מועסקים 35 עובדים במשרדים בקיסריה וסן פרנסיסקו. החברה גייסה כבר 20 מיליון דולר מהקרנות JVP, קסניה ו-MK קפיטל.