עובדי כיל אחרי הדוחות: לא נסכים אפילו לפיטורי עובד אחד

ועד העובדים אחרי דוחות החברה שהראו רווח של 2.7 מיליארד שקל ב-2014: "אם עידן עופר אינו מרוצה מהרווח האסטרונומי, ומבחינתו מדובר בהפסדים - הוא מוזמן להחזיר את זיכיון החברה למדינת ישראל"

ועד עובדי כיל, ששובתים בשבועיים האחרונים בעקבות כוונת החברה לפטר 140 עובדים, מגיב לדוחות הכספיים שפירסמה היום (ד') החברה מקבוצת החברה לישראל שבשליטת עידן עופר, וטוען כי הם חושפים את האמת שהחברה ניסתה להסתיר.

"הטענות השקריות של הנהלת כיל והבעלים לגבי פיטורי העובדים נחשפות היום. בניגוד לטענות החברה, גם השנה בדומה לשנים קודמות הרוויחה חברת כיל מליארדי שקלים, ובעלי החברה מוכיחים שכל מה שמעניין אותם הוא עושק מדינת ישראל ומשאבי הטבע שלה.

"מנהלי החברה אשר רצים בימים אלה בין ערוצי התקשורת וטוענים שסיבת פיטורי העובדים הם הפסדי החברה, הם חבורה של שקרנים המרוויחים כל שנה שכר של עשרות מיליוני שקלים, יוצרים בפני הציבור מצג-שווא על מנת לתת לגיטימציה לפיטורי עובדים בנגב כנקמה על המלצות המוצדקות של ועדת ששינסקי 2.

"ועד עובדי כיל לא ישלים ולא יסכים אפילו עם פיטורי עובד אחד בחברה. אם עידן עופר אינו מרוצה מתוצאות הרווח האסטרונומי, ומבחינתו מדובר בהפסדים - הוא מוזמן להחזיר את זיכיון החברה למדינת ישראל", כותבים בוועד.

היום פורסם כי כיל ב-2014 כולה הסתכמו מכירות כיל בכ-6.11 מיליארד דולר, לעומת 6.27 מיליארד דולר ב-2013. הרווח השנתי נפל ל-695 מיליון דולר (כ-2.7 מיליארד שקל), לעומת 1.01 מיליארד דולר ב-2013. הרווח הרבעוני של החברה נפל ב-45% ל-108 מיליון דולר, בעיקר עקב עלייה בהוצאות המימון כתוצאה משינויים בשווי הוגן של מכשירים פיננסיים ושיעור מס גבוה יותר כתוצאה מהיחלשות השקל לעומת הדולר.