כמה כסף יקבלו זוכי תחרות ההטבעות והשלשות באולסטאר?

הצליפות של סטפן קארי באולסטאר בניו יורק יזכו אותו בבונוס של 50 אלף דולר; זאק לאבין יהנה מ-100 אלף דולר עבור זכייתו בתחרות הדאנקים

סטפן קארי, גולדן סטייט ווריירס, NBA / צלם: רויטרס
סטפן קארי, גולדן סטייט ווריירס, NBA / צלם: רויטרס

סטפן קארי, הפוינט גארד הנפלא של גולדן סטייט וורייורס (ממוצע קריירה של 20.7 נקודות במהלך העונה הרגילה ב-NBA), בוודאי לא צריך בונוסים מיוחדים: השנה שכרו בקבוצה שמחזיקה במאזן הטוב בליגה (9-42) עומד על 10.6 מיליון דולר ברוטו, בעונה הבאה יצמח ל-11.3 מיליון.

בכל אופן, 27 נקודות מתוך 34 אפשריות שצלף הלילה בתחרות השלשות במסגרת האולסטאר של ה-NBA בניו יורק, הבטיחו לקארי בונוס בסך 50 אלף דולר - המעוגן במסגרת ההסכמים הקיבוציים החדשים של הליגה מול השחקנים. כך מפרסם כתב עסקי הספורט של ESPN, דארן רובל. כוכב קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג, שהגיע למקום השני בתחרות, יסתפק ב-35 אלף דולר; קליי תומפסון, חברו של קארי לגולדן סטייט, יקבל 25 אלף דולר.

צפו: תחרות השלשות של אולסטאר 2015

המנצח בתחרות ההטבעות שנערכה לפנות בוקר, זאק לאבין (רוקי בן 19 שמשחק במינסוטה טימברוולבס), יקבל כבר סכום יותר משמעותי - בונוס בסך 100 אלף דולר (שכרו העונה בקבוצה יעמוד על 2.05 מיליון דולר). סגנו, ויקטור אולפידו מאורלנדו מג'יק, יסתפק במחצית מהסכום.

צפו: תחרות ההטבעות של אולסטאר 2015

אגב, לקראת אירוע השיא של אולסטאר 2015 שייערך הלילה, המשחק המסורתי בין נבחרת המערב למזרח - בדק ה"וול סטריט ג'ורנל" כמה נתונים סטטיסטיים לגביו - שמעידים בעיקר על היותו "שואו" ולא ממש מפגש תחרותי: מאז 2008/09 נרשמים במשחקי האולסטאר 34.2 דאנקים למשחק, לעומת 7.4 הטבעות במשחקים מהעונה הרגילה; גם כמות הניסיונות לקליעות שלוש קופצת משמעותית - 63.8 זריקות באולסטאר לעומת 38.1 בלבד במשחק רגיל.

הפגיעה המשמעותית נרשמת בזריקות לשתיים מטווח בינוני - שאין בהן תהילה או יותר מדי יופי להפגין לקהל: במשחקים רגילים ב-NBA שיעור הזריקות הללו עומד על 28.2%, באולסטאר על 19.6% בלבד.