לפיד ביקר את עובדי כיל: "אנו אתכם עד שיבוטלו הפיטורים"

לפיד טוען: "אין פה ניסיון התייעלות של הנהלת כיל אלא ניסיון ציני של ההנהלה על הגב של העובדים לקבל הקלות במס שלא מגיעות להם ולבטל את מסקנות ששינסקי 2"

יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל
יאיר לפיד / צילום: אגודת הסטודנטים המכללה למנהל

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ביקר היום (א') את עובדי תרכובות ברום השובתים ברמת חובב ותקף את הנהלת כיל ואת רה"מ בנימין נתניהו על הכוונה לפטר עובדים במפעל.

"שלא תתבלבלו, אין פה שום התייעלות", אמר לפיד לעובדים. "יש פה ניסיון ציני של ההנהלה על הגב של העובדים לקבל הקלות במס שלא מגיעות להם, לבטל את מסקנות ששינסקי 2, ולהחזיר את כל מה שהם היו רגילים לקבל על חשבונכם ועל הגב שלכם, ואנחנו לא ניתן להם".

לפיד הוסיף כי "אפשר לעצור את זה. אני עצרתי את עסקת פוטאש, אני הצלתי את מפעל המגנזיום, אפשר לעצור את זה. ראש הממשלה, במקום לנסוע לוושינגטון שייסע הנה, שיבוא הנה. מה שנתניהו היה צריך לעשות זה לזמן אותם אליו, את עידן עופר ואת המנכ"ל ולהגיד: אני אפעיל את מניית הזהב, אני אבטל לכם את כל הקלות המס, אני וכל עוצמתה של המדינה תופנה אליכם אם לא תבטלו את הפיטורים המכוערים והמיותרים האלה. איפה הוא? יש מה לעשות, ואפשר לעשות".

לפיד תמך בעובדים ואמר להם: "יודעים ראשי הוועדים, אנחנו היינו גם לפני ואנחנו נהיה פה אחרי ולא נעזוב אתכם. אתם לא לבד. אנחנו נמשיך להיות פה עד שיבוטלו הפיטורים האלה, אנחנו אתכם".

יו"ר ועד עובדי ים המלח, ארמונד לנקרי, הודיע כי הוא ואנשיו יצטרפו היום למחאה: "אני מודיע פה לביבי - יש לך את היום לפני שאנחנו קורעים את הכרטיסים שלנו. כל מי שיהיה לצידנו אנחנו נהיה לצידו. זה המאבק הכי צודק שיכול להיות ככל שנהיה מאוחדים ונחושים אף אחד לא יוכל עלינו. לא ניתן לאף אחד שישחק בפרנסה שלנו".