אקזיט נוסף לקרן אגת של דני נוה? ולריטס בתשקיף הנפקה

ולריטס, שפיתחה משאבה למתן אינסולין לחולי סוכרת מבוגרים, מבקשת לגייס 90 מיליון דולר בניו-יורק, כנראה לפי שווי של חצי מיליארד דולר

דני נווה / צילום: איל יצהר
דני נווה / צילום: איל יצהר

חברת המכשור הרפואי האמריקאית ולריטס, שבין משקיעיה גם קרנות הון סיכון ישראליות, הגישה תשקיף להנפקה בבורסה של ניו יורק ולגיוס של 90 מיליון דולר. הקרנות הישראליות המשקיעות בחברה, שפיתחה משאבה למתן אינסולין לחולי סוכרת מבוגרים, הן אגת (שמוביל דני נוה) ופיטנגו. כחתמי ההנפקה, המתוכננת לחודש הבא, ישמשו בנקי ההשקעות פייפר ג'פרי, לירניק פרטנרס ואופנהיימר.

השווי לפיו החברה מבקשת לגייס לא פורסם, אולם יש לציין כי ולריטס כבר גייסה (והוציאה) כמעט 300 מיליון דולר. הקרנות יחפשו כנראה הנפקה לפי שווי גבוה מזה שבו גייסה בעבר, ולכן צפויה ולריטס לכוון לאזור החצי מיליארד דולר. בקופת החברה כיום כ-20 מיליון דולר.

עבור קרן אגת, הנפקת ולריטס עשויה להיות האקזיט השלישי, אחרי הנפקת לומניס ב-2013 ומכירת רשת המרפאות איסקייר בצ'כיה במהלך 2014. את ההשקעה ב-ולריטס מטעם אגת ביצע השותף הפורש, מישל חביב.

קיבלה אישור FDA ושיפוי ביטוחי

שוק המשאבות לתרופות תוסס בתקופה זו. לפני כשבוע סיפרנו על חברת סטדימד החצי-ישראלית, שהגישה תשקיף להנפקה, אשר עוסקת בפיתוח משאבות לתרופות למחלות נדירות וכאב. משאבות אינסולין לחולי סוכרת נעורים הן כבר מוצר מבוסס בשוק, המשווק על ידי רוב החברות הגדולות, אולם אין מוצר מקביל לסוכרת מבוגרים. המעניין הוא שדווקא הטיפול בסוכרת נעורים דורש טכנולוגיה הרבה יותר מתקדמת: מינוני האינסולין צריכים להיות הרבה יותר מדוייקים, ולכן משאבה לסוכרת נעורים היא מוצר אלקטרוני מתוחכם ויקר, שנחשב "אובר קוואליפייד" לטיפול בסוכרת מבוגרים.

הניסיונות לפשט ולמזער את המוצר לסוכרת נעורים כך שיתאים לקהל הענק של חולי סוכרת מבוגרים, לא הצליחו להניב גרסה שהיא זולה וגם בעלת ביצועים סבירים. ניסיונות ישראליים כמו די-מדיקל ומדינגו (שנרכשה על ידי תאגיד רוש ב-200 מיליון דולר, אך נסגרה) לא הצליחו לספק מוצר משביע רצון בכ-5-10 דולר ליום.

ולריטס פיתחה מוצר לשוק זה מאפס, והוא עומד ביעדי המחיר, קיבל אישור FDA ואושר לשיפוי ביטוחי על ידי מספר מבטחים מובילים. בתשעת החודשים הראשונים של 2014 רשמה החברה הכנסות של כ-9.5 מיליון דולר והפסד של כ-89 מיליון דולר - בעיקר הוצאות שיווק.

בין המשקיעים בחברה, מלבד הקרנות הישראליות, נמצאות קרנות כמו Welsh, Carson, Anderson & Stowe MPM Capital, Abingworth, ONSET Ventures, Advanced Technology Ventures ו-Kaiser Permanente.

הקשר הישראלי נוצר דרך איתי הראל, שותף בקרן פיטנגו, שהיה בעבר מנהל בכיר בכמה חברות בינלאומיות בתחום המכשור הרפואי, והוא משמש כדירקטור ב-ולריטס מטעם פיטנגו.