קובי כליף מונה למנהל פעילות וואווי בישראל

כליף, לשעבר מנהל פעילות הסלולר של סמסונג בישראל, מונה למנכ"ל חברת אלפא טלקום, היבואנית של חברת הסלולר הסינית

קובי כליף/ צילום: לם וליץ סטודיו
קובי כליף/ צילום: לם וליץ סטודיו

קובי כליף, לשעבר מנהל פעילות הסלולר של סמסונג בישראל, מונה למנכ"ל חברת אלפא טלקום, היבואנית של חברת הסלולר הסינית וואווי (Huawei).

כליף הוא זה שהוביל את המהלכים לביטול הבלעדיות של חברת סאני על מכירת מכשירי הסלולר והטאבלטים של סמסונג בארץ. איש העסקים אילן בן דב עמד בראש חברת סאני באותו זמן וכליף הוא זה שהיה צריך להתמודד עם הקמפיין שבן דב הוביל בתקשורת נגד סמסונג (פרשת הסללות המתפוצצות).

בהודעה לעיתונות שהוציא משרד יחסי הציבור של כליף ואלפא טלקום לתקשורת, הופיעה כבר עכשיו ביקורת כלפי סמסונג. בהודעה נכתב, כי "המחירים של מכשירי חברת סמסונג ו-LG בישראל, נחשבים לגבוהים בעולם, וללא הצדקה של ממש, לא נעלמו מעיניהם של אנשי חברת וואווי העולמית, המתכוונים להשיק בישראל מכשירים תחרותיים ומשתלמים הרבה יותר".

עוד נכתב: "הגידול הדרמטי במכירות הסמארטפונים של וואווי בעולם נובע בין השאר מהתחזקות המותג של וואווי על חשבון היצרניות הקוראניות הגדולות, סמסונג ו-LG, וזאת בזכות מכשירים מעוצבים ואיכותיים, בעלי מפרט טכנולוגי מתקדם מאוד".

לדברי כליף, "בכוונת אלפא טלקום להרחיב באופן משמעותי את היקף הפעילות של וואווי בישראל, ולהגדיל משמעותית את נתח השוק שלה במוצרי המובייל". חשוב לציין שכיום, וואווי נחשב לשחקנית קטנה מאוד בשוק המקומי. בתפקידו החדש כמנכ"ל אלפא טלקום, כליף יחליף את דרור אבישי, אשר הקים את פעילות וואווי בישראל ויישאר אחד מבעלי החברה וימשיך לכהן בה כדירקטור.

כליף (43) עובד בתחום התקשורת קרוב ל-20 שנה ובעל קשרים טובים עם מפעילות הסלולר בארץ. לפני תפקידו בסמסונג ישראל, כיהן בתור מנכ"ל מוטורולה מוביליטי ישראל עד שגוגל רכשה אותה והחליטה לסגור את הסניף המקומי, בדומה לסניפים רבים במקומות אחרים בעולם. כליף נשוי פלוס 3 בנים.