אביו של אייל גולן, דניאל ביטון, נאשם בניצול קטינות לזנות

לפי כתב האישום, "ביטון עשה שימוש בקרבתו המשפחתית לגולן תוך שימוש תחבולני במעריצות הצעירות ותוך התייחסות מבזה ומשפילה כלפיהן, כאילו היו חפץ לסיפוקו, לרבות מאוויו המיניים שלו ושל מכריו"

פרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) הגישה היום (ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד דניאל ביטון, אביו של הזמר אייל גולן, בגין הבאת אדם לידי מעשה זנות בנסיבות מחמירות, הבאת אדם לידי מעשה זנות, ניצול קטינים לזנות, דין לקוחו של קטין, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה.

בכתב האישום, שהוגש בידי עורכות הדין דליה אברמוף ולבנת מלמד, במסגרת הסדר טיעון, נכתב כי אייל גולן הוא זמר בעל שם מוביל בתחום המוזיקה בישראל והבעלים של חברת "ליאם הפקות". הנאשם הוא אביו של גולן, ששימש בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, בין היתר, כנהג רכב הסעות של חברי הלהקה של גולן וכן בתפקידי שליחויות בחברה.

לפי כתב האישום, ביטון עשה שימוש בקרבתו המשפחתית לגולן על מנת לקדם את מעמדו בקרב מעריצות של אייל ובקרב מכריו, תוך שימוש תחבולני במעריצות הצעירות ותוך התייחסות מבזה ומשפילה כלפיהן, כאילו היו חפץ לסיפוקו ולשירותו, לרבות מאוויו המיניים, כמו גם של מכריו.

לפי האישום, "הנאשם נהג באופן שיטתי ותדיר לפגוש במעריצות של אייל, נערות בגילאי 15-20, בהופעות ובתוכניות בהן השתתף אייל, לרבות תוכניות הטלוויזיה 'אייל גולן קורא לך' ו'הכוכב הבא', להציג את עצמו כאביו של אייל ולהציע לנערות להיפגש עם אייל, להצטלם עמו ו/או להצטרף אל הנאשם להופעות ותוכניות בהן אייל נטל חלק, והכול תוך ניצול רצונן של הנערות להימצא בקרבת אייל ולחסות בהילה של עולם הזוהר. על בסיס הבטחות אלה, ובמטרה לפגוש באייל ולהיות בקרבתו, נהגו הנערות למסור לנאשם פרטי התקשרות עמן".

עוד טוענת הפרקליטות כי ביטון נהג ליצור קשר עם הנערות, להזמינן להופעות של גולן ולאירועים שונים, לרבות מפגשים פרטיים בהם השתתף גולן, תוך שהנאשם ידע שהנערות מבקשות את קרבתו של גולן, והכול במטרה כי אלה יכירו לו תודה וישיבו לו טובה, לכשתידרשנה.

עוד נטען כי במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, הזמין הנאשם את הנערות למפגשים ואירועים לצורך מתן אספקת שירותי מין לנאשם ולמכריו. קודם לעריכת מפגשים אלה, נטען, נהג הנאשם לציין בפני מכריו כי בכוונתו להביא עמו את הנערות, על מנת שאלה תספקנה שירותי מין, תוך שנהג לתאר מה יכללו המפגשים, לרבות פירוט אקטים מיניים שיבוצעו בנערות.

לפי האישום, בד-בבד עם היכרותו של הנאשם את הנערות, הוא התוודע לנסיבות חייהן, לרבות מצבן האישי והמשפחתי המורכב, מצוקתן הכלכלית והחברתית, וניצל זאת, ביודעו כי בין היתר מצבן זה, גילן הצעיר, מעמדו וקרבתו לאייל, כמו גם נסיבות ההיכרות והקשר עמו, יקשו על הנערות לסרב לדרישותיו.

כך הנאשם, בהכירו וביודעו את הערצת הנערות לאייל, כמו גם את מצבן האישי, הכלכלי והמשפחתי המורכב, קנה את הסכמתן לאספקת שירותי מין לו ולמכריו, כל זאת בתמורה להבאת הנערות לאירועים בהם גולן נטל חלק, להופעות של גולן, בילויים במועדונים, הבאתן אל ביתו של גולן וכמו כן בתמורה הכוללת תשורות זעומות, כגון אספקת סיגריות, רכישת תכשיטים ומתן סכומי כסף במזומן.