בקרוב תוכלו להשוות בקלות בין מחירי הגז הביתי לבישול

חברות הגז הביתי יחויבו לפרט את כל המחירים לפי פילוח מפורט, ובאתר משרד התשתיות יעבדו את המידע, כך שהצרכנים יוכלו בקלות להשוות ולבחור את הספק המיטבי עבורם

תקנות חדשות עליהן חתם שר התשתיות סילבן שלום בסוף השבוע האחרון יאפשרו לצרכנים השוואה פשוטה בין מחירי הגז הביתי שמציעות החברות השונות.

התקנות, אשר הוכנו במנהל הדלק והגפ"מ במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, מחייבות את חברות הגז להעביר למשרד בתוך ארבעה חודשים מפרסומן דוח שקיפות חודשי. בדוח יפורטו המחירים הממוצעים בפילוח לפי רשות מקומית, סוג תשתית גז וסוג השירות הניתן שבהם חייבה חברת הגז את צרכני הגז הביתיים בחודשיים שקדמו לדיווח.

בעזרת מידע זה, שיעובד ויוצג באתר האינטרנט של המשרד, יוכל הצרכן הפרטי להשוות בקלות בין המחירים שמציעים ספקי הגז ברשות המקומית שלו, בפילוח לפי סוגי תשתית גז הרלוונטיים אליו (מכלים, צובר וכו') ולבחור את הספק המיטבי עבורו. המידע, מבטיחים במשרד, יהיה זמין באתר המשרד באופן קל, נוח וידידותי למשתמש.

עוד יחויבו חברות הגז במסגרת התקנות למסור לצרכן בחשבון הגז את כתובות צרכני הגז הקשורים לאותה מערכת גז מרכזית, או קוד זיהוי לאתר האינטרנט של החברה המאפשר גישה לרשימת כתובות. מידע זה יקל על הצרכן בהשגת מידע הנדרש לצורך החלפת חברת הגז, במקרה שבו נדרשת הסכמה של מרבית הדיירים.

שוק הגז הביתי, שב-90% ממנו שולטות כיום 4 חברות גדולות, סובל מחוסר תחרות שגם על פי ועדת טרכטנברג פוגע ביוקר המחיה. בין השאר ציינה הוועדה בזמנו כי צרכנים פרטיים משלמים עבור גז ביתי מחיר כפול מצרכנים מוסדיים ללא כל הצדקה, מה שעולה להם 150 מיליון שקל מיותרים בשנה, וכי כשלי השוק נובעים בין השאר מחסם בהחלפת ספק בבניין משותף ומהורדות מחיר נקודתיות של החברת הגדולות במטרה לחסום ספקים קטנים; האפשרות להשוואת מחירים היא לפיכך צעד ראשוני בענף המשווע לרפורמה מהותית.