נחתם הסכם קיבוצי במגדל - זה מה שיקבלו העובדים

העובדים יהיו זכאים, בין היתר, לעלייה מצטברת של עד 10% בתקופת ההסכם

עופר אליהו / צילום: יוסי כהן
עופר אליהו / צילום: יוסי כהן

הסכם קיבוצי נחתם היום (ג') במגדל, במסגרתו יזכו העובדים לעלייה שנתית קבועה בשכר של למעלה מ-10% בממוצע לכל תקופת ההסכם, ללא התערבות מנהל.

נציין כי ההסכם הקיבוצי במגדל הוא השני בענף הביטוח, לאחר ההסכם שנחתם בכלל ביטוח. בחברות הפניקס, AIG ישראל, דקלה, ושירביט יש ועד יציג ומתנהלים מגעים להסכם קיבוצי.

הוועד שלח לדירקטוריון החברה מכתב התנצלות על ההתבטאויות שלו במהלך המגעים להסכם, וביהנן הפגנה מתחת לביתו של בעל השליטה, שלמה אליהו, עם הסיסמה "בוקר טוב אליהו".

על פי ההסכם, שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל מגדל עופר אליהו, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד ויו"ר ועד העובדים בחברה מודי גת, בשנה הראשונה להסכם תינתן תוספת בגובה 3.5% בממוצע, לעובדים שהשלימו 18 חודשי עבודה במגדל. תוספת זו תינתן לפי קריטריונים של ותק וגובה שכר, ותטיב בעיקר עם העובדים המשתייכים לרמות השכר הנמוכות בחברה. בנוסף לכך, החל מהראשון בינואר 2015, שכר המינימום בחברה עומד על אלף שקל מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק (5,300).

תקציב הבונוס השנתי לעובדים ישודרג ובשנים רווחיות יוכל לעמוד על 140% מהשכר. עובדי החברה יקבלו מענק חתימה וכבר במשכורתם הראשונה לאחר חתימת ההסכם, יקבלו מענק חד פעמי על פי הוותק.

כו כמו, ההסכם מגדיל את מכסת ימי החופשה של עובדי החברה והגדיר שני ימי בחירה שבמהלכם העובדים יהיו רשאים להיעדר בתשלום.

2,900 עובדי מגדל יהיו זכאים גם להגדלת ההפרשות הסוציאליות על חשבון המעביד ולהעלאת גובה דמי ההבראה. ערך יום ההבראה יעמוד מעתה על 150% מגובה דמי ההבראה במגזר הפרטי. בנוסף, כל עובד יהיה זכאי לקרן השתלמות לפי בחירתו ולאחר 3 שנים שיעורי ההפקדות מטעם המעביד, יעמדו על השיעור המקסימלי בסך 7.5% מהשכר.

בנוגע לסוגיית עובדי הקבלן, תוך 24 חודשים מיום החתימה, מגדל תקלוט להעסקה ישירה עובדים המועסקים כיום דרך קבלן חיצוני, ביניהם עובדי התפעול, אנשי אבטחה ועובדי ניקיון. ההסכם הקיבוצי יחול גם על עובדים אלו. כל העובדים השעתיים יהיו זכאים לעבור לעבוד במתכונת חודשית.

כל עובד, בין אם התפטר או פוטר, יהיה זכאי לפיצויים מלאים, כולל השלמה מהמעביד, לרבות עובדים שהיו עד כה תחת סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין.

עוד במסגרת ההסכם נכללים הגדלה של תקציבי הרווחה, הסדרה של הליך איוש המשרות בחברה ועוד.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר כי "ההסכם הקיבוצי במגדל מסמן תקופה חדשה והוא מהווה את העדות הטובה ביותר למהפך שעובר ענף הביטוח. האתגרים שליוו את תקופת ההתארגנות במגדל, הפכו לשיח פורה של הקשבה והבנה הדדית בין הצדדים. שלמה אליהו הוא שותף אמיתי להגנה על כבודם וביטחונם התעסוקתי של העובדים. בהזדמנות זו, אני רוצה לחזק ולהודות לוועד העובדים, בראשות מודי גת, על הנחישות שהפגינו ועל האחדות במאבק למען סולידריות חברתית וצמצום פערים. ברצוני להודות ליו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד על פועלו בכדי שהסכם זה ייחתם ולמגשר עו"ד בני כהן על עבודתו היוצאת מהכלל שהובילה לחתימת ההסכם".

יו"ר ועד העובדים במגדל, מודי גת: "מדובר בהישג יוצא דופן הכולל מספר אלמנטים שלא נראו עד כה בענף הביטוח או בהתארגנויות החדשות במשק. אני גאה בכך שהצלחנו לתקן עיוותי תגמול היסטוריים ולהביא להכרה בעובדי מגדל בתור הכוח המניע להצלחת החברה".