הנה מקום בת"א שייתן לכם טעימה מפסטיבל המארדי גרא

השבוע התקיים בניו-אורלינס קרנבל המארדי גרא, וגם בתל-אביב אפשר לטעום קצת קרנבל ב"נולה", אצל טליה רסנר, ילידת ניו-אורלינס, המשחזרת בדיינר שלה טעמים קג'וניים וקריאוליים בנוסח לואיזיאנה

מרדי גרא/ צילום: shutterstock

זיכרונות הילדות של טליה רסנר מחגיגות המארדי גרא שבעיר הולדתה ניו אורלינס שבארצות הברית "מעומעמים" לטענתה, ובכל זאת מוצקים דיים כדי לספר עליהם.

המארדי גרא (בתרגום חופשי מצרפתית: "יום שלישי השמן"), הוא הקרנבל הכי מפורסם בארצות הברית, ומהווה אטרקציה תיירותית שאנשים מגיעים לכבודה מרחבי העולם, כמו לקרנבלים הגדולים בברזיל או בטרינידד. במקור זהו חג נוצרי, שהביאו איתם המתיישבים הצרפתים הקתולים לניו אורלינס. יום שלישי השמן, או ליתר דיוק "יום שלישי של השומן", הוא היום שלפני תחילתה של תענית בת ארבעים ימים (הלנט).

רסנר היא בת דור שלישי לניו אורלינסים מצד אמה; אביה ישראלי. כשהייתה בת 8 חזרה משפחתה לישראל וכשלושה עשורים אחר כך, ב-2012, בתום לימודי עיצוב תעשייתי, הפכה את תחביב האפייה שלה למקצוע ופתחה את NOLA - American Bakery (ראשי תיבות של New Orleans Louisiana) ברחוב דיזנגוף שבתל אביב, כמחווה לסבתה מניו אורלינס, שהלכה לעולמה כשנתיים קודם לכן. בוויטרינת המתוקים שלה ניצבים עוגות, עוגיות ומאפים אמריקאיים כמו פאי פקאן, עוגת שוקולד מושחתת בשם מיסיסיפי מאד פאי (Mississippi mud pie), בייגלס, ביסקיט (Biscuit), מאפינס, עוגיות ענק (Giant cookies), סינמון רולס, בלונדיז ועוד.