מודי כידון מאשר: ברשותי 2.3 מיליון שקל של נוחי דנקנר

הסכום יישאר ברשות כידון, והוא יהיה מנוע מלהעבירו לגורם אחר או לעשות בו שימוש, כל עוד מתנהלת חקירה מטעם נושי אי.די.בי אחזקות

מודי כידון / צילום: איל יצהר
מודי כידון / צילום: איל יצהר

איש עסקים מודי כידון מודה במכתב לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כי הוא מחזיק ב-2.3 מיליון שקל השייכים לנוחי דנקנר, בעל השליטה הקודם בקבוצת אי.די.בי. הודעתו של כידון, שנשלחה בתחילת השבוע לבית המשפט, הגיעה בתגובה לצו עיקול שהוצא כנגדו לאחרונה בטענה שברשותו כספים השייכים לדנקנר.

סכום זה מצטרף לנכסים נוספים של דנקנר ושל חברות שבשליטתו שכבר עוקלו, הכוללים 6.9 מיליון שקל במזומן שהוחזקו בחשבונות בנקאיים, וכן את זכויותיו בביתו שבהרצליה. נקבע כי הסכום יישאר ברשותו של כידון, והוא יהיה מנוע מלהעביר אותו לגורם אחר או לעשות בו שימוש, כל עוד מתנהלת חקירה מטעם עורכי הדין של נושי אי.די.בי אחזקות.

עורכי הדין רנן גרשט ואופיר נאור, המייצגים את נאמני הסדר החוב באי.די.בי אחזקות, מנהלים חקירה נגד החברה ונגד המנהלים והדירקטורים שהובילו אותה בעת קריסתה. ביולי אשתקד הם קיבלו צווי עיקול זמני במעמד צד אחד נגד דנקנר והחברות גנדן וי.ז.ד שבשליטתו, על כל נכסיהם וזכויותיהם עד לסכום של 100 מיליון שקל.

בדוח שכתב דנקנר: כידון חייב 3 מיליון שקל

בסוף ינואר אישרה שופטת המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, רות רונן, את בקשת עורכי הדין נאור וגרשט, להוסיף את דני דנקנר, מודי כידון, אבי פישר ולשכת רישום מקרקעין רחובות, לצו העיקול שניתן בקיץ.

החלטת השופטת הגיעה לאחר שבמסגרת התביעה הפלילית המתנהלת נגד נוחי דנקנר בתיק הרצת המניות, הוצג דוח בדבר מצבו הפיננסי לכאורה, שנכתב בכתב ידו. באותו הדוח כתב לכאורה דנקנר כי בן דודו, דני דנקנר, חייב לו 59.7 מיליון שקל, וכי הפרסומאי מודי כידון חייב לו 3 מיליון שקל. בנוסף, נכתב בדוח כי לדנקנר זכויות בקרקע בשטח של 14 דונם בצומת בילו. מסיבה זאת, צורפו לצווי העיקול גם דני דנקנר וכידון, וכן לשכת רשם המקרקעין ברחובות שאחראית לרישום הקרקע בצומת בילו.

איש העסקים אבי פישר צורף לצו העיקול בעקבות ידיעה בעיתון לפיה פרע לאחרונה ערבות אישית של 20 מיליון שקל שנתן לגנדן, כנגד חוב לבנק לאומי.

לפי הבקשה לבית המשפט, מהלך דומה של פירעון ערבות אישית בהיקף של עשרות מיליוני שקלים לבנק לאומי, שביצעה שלי דנקנר-ברגמן, אחותו של נוחי דנקנר, היה אחת הסיבות שהובאו בפני בית המשפט לשם הטלת צווי העיקול הראשונים, ואף אוזכר בגוף החלטתו.

מכירת דיזנהאוז תניב 15 מיליון שקל רווח

בתוך כך, עדכנה היום (ד') חברת אי.די.בי פתוח כי חתמה באמצעות החברה-הבת, אי.די.בי תיירות, על הסכם למכירת פעילותה של סוכנות הנסיעות דיזנהאוז תמורת עד כ-14 מיליון דולר (כ-53 מיליון שקל), שישולמו במספר שלבים. על-פי פרסומים קודמים, הרוכש המיועד הוא עופר חודורוב, באמצעות חברת התיירות BTC, בה שותפות גם כתר פלסטיק ומשפחת עופר.

באי.די.בי ציינו כי חלק מהתמורה כפוף לעמידה בתנאים מסוימים, וכי הרווח הצפוי לה מהמכירה מוערך בכ-15 מיליון שקל.

השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם השלמת בדיקת נאותות על-ידי הרוכשת, אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואישורים של צדדים שלישיים.

אי.די.בי תיירות כוללת שלוש זרועות פעילות: חברת התעופה ישראייר, חברת דיזנהאוז, העוסקת במכירת שירותים בתחום התיירות היוצאת ותיירות הפנים, וחברת אופן סקיי, העוסקת בייצוג חברות תעופה זרות בישראל.