14 תלונות לרשות השנייה: רותם סלע רזה מדי

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה קיבל 14 תלונות של צופים, שיש להם נגיעה כלשהי למחלת האנורקסיה, לפיהן מנחת "הכוכב הבא" "סובלת מרזון קיצוני"

רותם סלע / צילום: אמיר מאירי
רותם סלע / צילום: אמיר מאירי

נציב תלונות הציבור ברשות השנייה, דוד רגב, קיבל בתקופה האחרונה 14 תלונות של צופי טלוויזיה, שהלינו כי מנחת "הכוכב הבא", רותם סלע, רזה מדי. מדובר במספר חריג של תלונות סביב נושא אחד, וכולן הגיעו מאנשים להם נגיעה כלשהי למחלת האנורקסיה.

רגב מסר בתגובה כי יש מקום לבחון מגבלות בנושא על מגישים המופיעים בטלוויזיה.

בין הפונים לרשות, אב לשתי בנות עשרה, שאחת מהן הייתה מאושפזת בעבר על רקע אנורקסיה. על-פי אותו אב, סלע עשויה לשמש "מודל לחיקוי לבנות עשרה שרואות את התכנית ורוצות להדמות לה ברזון הקיצוני שלה".

לדבריו, "התופעה החלה להתגלגל בזמן האחרון ולהוות מטרד לאומי של בנות שמטרידות את עצמן כדי להיות דומות לכוכבות דקות-מראה, וזה עולה להן בסוף באישפוזים ותחלואים".

בתשובתו לפונים כתב רגב כי הוא בהחלט מבין לליבם, והבהיר כי אין כל כלל או חוק שאוסר על מגישה להיות במשקל נמוך. רגב הציע לפונים לפתח דיון ציבורי ואפילו לפנות למחוקק כדי שירחיב את חוק הפוטושופ, שמחייב דוגמניות בפרסומות להיות במשקל רפואי תקין, ויכיל את החוק גם על מגישי ומגישות טלוויזיה.

אוה מדז'יבוז', יו"ר מועצת הרשות השנייה, הוסיפה כי "בתקופתנו, מודל היופי המקובל מוכתב במידה רבה על-ידי המדיום הטלוויזיוני. נערים ונערות כבר מגיל צעיר מבקשים להידמות לאותם כוכבים שהם מכירים מצפייה בתכניות השונות. אני קוראת לזכייניות להשתמש בעוצמה שבידיהן באחריות ובחכמה, להציג מודלים שונים ובריאים של יופי על גבי המסך ולהירתם למאבק בגורמים המעודדים את הפרעות האכילה, למען הציבור הרחב ומתוך אחריות כלפי הצופות והצופים".

מזכיינית ערוץ 2 קשת, ששידרה את "הכוכב הבא", טרם נמסרה תגובה.

רותם סלע / צילום: אמיר מאירי
 רותם סלע / צילום: אמיר מאירי