צ'ק קאפ גייסה 24 מיליון דולר בנאסד"ק ובגיוס פרטי

הסכום אמור להספיק לה להשלים ניסוי קליני ב-60 איש לשם שיווק המוצר שלה באירופה ■ מן ההנפקה נהנות גם החברות ביומדיקס וקפיטל פוינט

חברת המכשור הרפואי צ'ק קאפ, המפתחת גלולת רנטגן לאבחון סרטן המעי, הודיעה היום (ה') על תמחור הנפקתה בנאסד"ק. צ'ק קאפ גייסה 12 מיליון דולר, לפי שווי של כ-92 מיליון דולר אחרי הכסף. הגיוס בוצע ברף הנמוך של המחיר שביקשה החברה בתשקיף האחרון שלה - 15 מיליון דולר לפי שווי של מעל 100 מיליון דולר אחרי הכסף.

במקביל, נסגר אמש גם גיוס פרטי נלווה לחברה של 12 מיליון דולר, בהובלת קרן פוסון פארמה מסין ובהשתתפות המשקיעים הגדולים בצ'ק קאפ (GE Healthcare, פונטיפקס, דוקור ואחרים). כלומר, בסך הכול גוייסו 24 מיליון דולר.

ההנפקה בנאסד"ק כללה גם אופציות, באופן חריג להנפקות ביומד. אחת משתי סדרות האופציות שהונפקו מעניינת במיוחד: היא נועדה לתת תמריץ למחזיקים במניה לטווח ארוך, ולכן היא מאפשרת למשקיעים לממש את האופציות במחיר של 6.9 דולר למניה, שליש מהן לאחר שנה ושני שלישים לאחר שנתיים. אך זאת, רק אם אותו בעל אופציה גם המשיך להחזיק במניות שעבורן קיבל את אותה האופציה.

למרות המחיר הנמוך מעט מן המצופה, ניתן להגדיר את עצם הגיוס כהצלחה, משום שנאסד"ק כרגע פחות פתוחה לחברות מכשור רפואי (לעומת חברות תרופות למשל), ובמיוחד לחברות מכשור שנמצאות עדיין בשלב הקליני, ויש עדיין סיכון שכלל לא יגיעו לשוק. לצד החתמים האמריקאים צ'רדן, מקסים ו-Feltl &Co, נעזרה החברה גם בלידר וסייבל השקעות לשם גיוס הון ישראלי למניה, ובסופו של דבר 15% מתוך ה-12 מיליון שגוייסו בנאסד"ק הגיעו מישראל.

בעלי מניות עמוקי כיסים

בהיותה סוג של "בת חורגת" לסקטור הביוטק בנאסד"ק, צ'ק קאפ תצטרך כעת להילחם חזק על סחירות ועל מחיר המניה. ואולם, הגיוס הכולל, הציבורי והפרטי הנלווה, אמור להספיק לה להשלים את הניסוי הקליני שלה ב-60 איש, אשר אמור לאפשר לה לרשום את המוצר לשיווק באירופה ב-2015 ולהתחיל בשיווק ביבשת ב-2016, תוך ביצוע מחקרים נוספים לתמיכה שיווקית. הון נוסף כנראה יגוייס למסלול הקליני בארה"ב, שאמור להתחיל ב-2016, והחברה מאמינה כי תוכל להשיק את המוצר בארה"ב ב-2017.

לצ'ק קאפ מספר בעלי מנות משפיעים ועמוקי כיסים שיכולים לתמוך בה, כמו חברת הציוד הרפואי GE healthcare (5.1%) וחברת פוסון פארמה הסינית (13%). כמו כן מושקעים בה הקרנות פונטיפקס (כ-19%), יואב קמחי (מיזמי החברה, 8.6%), דוקור (5.5%), קרן BRX (5.5%) ומשקיעים נוספים.

מן ההנפקה נהנות גם שתי חברות הנסחרות בבורסה בת"א: חברת ההחזקות ביומדיקס, המחזיקה בשרשור כ-3.8% מצ'ק קאפ לאחר שהשקיעה בה לפני כחמש שנים. מנייתה יורדת היום ב-5.3% לשווי של כ-12 מיליון שקל; וחברת ההחזקות קפיטל פוינט שהשקיעה בצ'ק קאפ השנה כ-500 אלף דולר ואינה בעלת עניין. זו עלתה בצהריים 4.5% והחברה נסחרת לפי שווי של 54 מיליון שקל.