בלומברג: רק מעט מאוד יהודים אירופים מהגרים לישראל

ז'ק בלוך, בן 35 מצרפת: "השתלבות חברתית וכלכלית בישראל אינה קלה. לא די בפחד כדי להגר לישראל, צריך עוצמה נפשית לשם כך"

שרלי הבדו / צילום: רויטרס
שרלי הבדו / צילום: רויטרס

חרף הפיגועים נגד מטרות יהודיות בפריז וקופנהגן, ולמרות קריאתו של רה"מ בנימין נתניהו ליהודים מאירופה לעלות לישראל, מסתבר שרק מעט מאוד יהודים אכן מהגרים מאירופה לישראל - כך על-פי כתבה רחבה בנושא שפורסמה היום (ו') בסוכנות בלומברג.

לפי הנתונים, בשנה האחרונה היגרו 7,231 יהודים מצרפת לישראל. מדובר אמנם בזינוק בהשוואה לכ-2000 יהודים בשנה שהיגרו לישראל בשנים האחרונות, אולם עדיין מדובר ב-1.5% בלבד מסך היהודים המתגוררים בצרפת.

בשאר מדינות אירופה המספרים נמוכים יותר ועומדים על 1,688 יהודים שהיגרו מכל שאר מדינות אירופה לישראל בשנה האחרונה - מיעוט בטל בשישים.

"כשהפיגועים אירעו חשבתי לעצמי, 'זהו זה - הנה הרגע ממנו חששנו'. אבל שאני אעזוב את הבית שלי, החיים שלי והמדינה שלי? זה אבסורד. אני צרפתיה והפיגועים האלה הבהירו לי שאני צרפתיה", אומר לבלומברג אמילי דהן, יהודיה בת 40 מפריז.

בכתבה מצוטט גם סרג'יו דלה פרגולה מהאוניברסיטה העברית בירושלים, המתמחה במגמות דמוגרפיות, כמי שאומר: "אנחנו כן רואים יותר יהודים מצרפת עולים לישראל... אבל מדובר במיעוט".

לפי נתוני בלומברג, בבריטניה, שם מתגוררים כמעט 300 אלף יהודים, רק 627 עלו לישראל. בגרמניה מתגוררים 120 אלף יהודים ורק 103 היגרו לישראל בשנה האחרונה. יש לציין שהפיגועים באירופה אמנם אירעו לאחרונה, אך העלייה בתקריות האנטישמיות מתרחשת מזה למעלה משנה והחריפה במהלך מבצע "צוק איתן".

"האדם היחיד שקורא ליהודים לעזוב את אירופה הוא נתניהו", אומר לבלומברג וויליאם גלוקרופט, יהודי בן 29, שעזב לפני 5 שנים את ישראל והיגר לברלין.

ז'ק בלוך, בן 35 מצרפת, מוסיף: "השתלבות חברתית וכלכלית בישראל אינה קלה. לא די בפחד כדי להגר לישראל, צריך עוצמה נפשית לשם כך".