בתי קולנוע וחנויות בתוך הקניון? זה כבר ממש לא מספיק

חברת אושירה מתכננת לפתוח קניון בכפר-סבא שיכלול גם אטרקציות מושכות משפחות, כמו מגלשה בגובה 3 קומות, גן פסלים ומיני גולף ■ ומה עם התחרות בקניון G הסמוך? "נגדיל את משך השהות של המבקרים אצלנו"

חברת אושירה, זרוע הנדל"ן של קבוצת SK, בבעלות איש העסקים סמי קצב, מקימה בימים אלה פרויקט בשם "אושילנד" בכניסה לאזור התעסוקה של כפר-סבא.

מדובר בפרויקט בהיקף 52 אלף מ"ר בנוי שעתיד לכלול בתי קולנוע מרשת גלובוס לצד שטחי מסחר נרחבים בהיקף של כ-22 אלף מ"ר בבניין בן 3 קומות מעל הקרקע ועוד שתי קומות מרתף.

הפרויקט ממוקם בכניסה לאזור התעסוקה 'עתיר ידע' בחלקה המזרחי של העיר כפר-סבא, בסמיכות לכביש 531 ולכביש 6.

"רכשנו את הקרקע לפני 3 שנים", מספר אביב כהן, מנכ"ל החברה. "גם למרכז המסחר והבילוי וגם לפאוור סנטר סמוך שעליו אנחנו מתכננים בהמשך לבנות בנייני משרדים בהיקף של כ-60 אלף מ"ר. אנחנו רואים את התמונה המלאה של כל האזור יחד עם 'אושילנד' ובנייני המשרדים שייבנו בהמשך".

בנייני המשרדים טרם החלו להיבנות ובינתיים החברה מתמקדת בפרויקט "אושילנד" שנמצא היום בבנייה מתקדמת בהשקעה כוללת בהיקף של כ-300 מיליון שקל, והפרויקט עתיד להיפתח, כך על-פי התכנון, בסוף 2015.

הפרויקט הענק שמקימה החברה ממוקם בין היתר בסמיכות ובמרחק 5 דקות נסיעה מפרויקט מסחרי אחר - קניון G כפר-סבא של חברת גזית גלוב, מרכז פעיל בהיקף של כ-50 אלף מ"ר. בעתיד הלא רחוק צפויים להיפתח בסמוך גם בתי קולנוע של רשת סינמה סיטי.

העובדה שזה לצד זה עתידים לפעול בהמשך שני מרכזי קניות גדולים עם בתי קולנוע, שמו הסתם יתחרו על אותו קהל, חייבה את אנשי חברת אושירה למצוא דרך לבדל את הפרויקט שלהם מהפרויקט הסמוך. לאחר תקופה לא קצרה בה עלו כל מיני רעיונות הגיעו בחברה אושירה למסקנה שלא די בקולנוע ושטחי מסחר, והפרויקט קיבל תפנית שנחשפת כאן לראשונה.

"אנחנו משלבים בידור ומסחר יחד, זה מה שתופס היום בעולם, והחלטנו לשלב בתוך המבנה אטרקציות שיהוו מוקד משיכה נוסף. בהתחלה חשבנו לעשות פארק שעשועים ומזרקות, אבל הגענו למסקנה שצריך יותר מזה - משהו שעדיין אין בשום מקום אחר.

"אחרי מחשבה רבה החלטנו לעשות כמה דברים במקביל - שוק אוכל בתוך המבנה, פארק מיוחד לילדים מחוץ למבנה, חצר פתוחה לציבור הרחב שבה יוקרנו סרטים, מיני גולף ועוד דברים מקוריים, שאת חלקם הבאנו מחו"ל. הרעיון הוא למשוך אנשים אלינו וגם להגדיל את משך השהות של המבקרים במקום".

30 קמ"ש מקומה שלישית

שוק האוכל שכהן מדבר עליו יהיה בשטח של כ-2,000 מ"ר ב-3 קומות בתוך המבנה. מחוץ למבנה יהיה פארק בשטח 3 דונם שבו ישולבו פסלים מבטון מיוחד, בעיצובו של גיל שדה.

"כל פסל יהיה שונה וילדים יוכלו לשחק בתוכם. יהיו שם קירות טיפוס למשל, מסלול מיני גולף ודברים נוספים. במקביל, מתוכנן גם שילוב של שוק האוכל עם השטח החיצוני, כך שאנשים יוכלו להזמין משם אוכל ולהישאר בפארק".

נוסף לכל אלה החליטו בחברה לבנות בתוך המבנה מגלשה פנימית בגובה 3 קומות. "זו אטרקציה שראינו במקומות אחרים בעולם. מגלשה שמגיעה למהירות של 30 קמ"ש מהקומה העליונה עד הקומה שבה יהיו אטרקציות נוספות: מתחם סקייט פארק סגור ועוד מתחם משחק לילדים המבוסס על 'מוגובי', אתר ילדים פעיל ברשת במסגרתו ילדים יוצרים לעצמם דמויות וירטואליות. זו תהיה אטרקציה לילדים, שעל-פי התכנון תמשוך לכאן סביב 300 אלף ילדים בשנה. מתוכננות להיות שם 70 עמדות משחק אינטראקטיביות".

על-פי תוכנית השיווק של החברה, חלק מהמתחמים והאטרקציות יהיו בתשלום, ואחרים, כמו הפארק החיצוני, יהיו פתוחים בחינם לקהל הרחב.

באשר להתחרות מצד השכנים, שללא ספק הייתה בין הסיבות העיקריות להשקעה הגדולה בפרויקט, אומר כהן: "אנחנו מפרגנים לשכנים שלנו. הם הרימו את האזור הזה ופועלים יפה. זו הסיבה שאנחנו לא מחפשים להתחרות בהם אלא ליצור משהו חדש".