בובליל: "יש מחסור של 130 אלף דירות; המחירים יעלו"

(עדכון) - נשיא התאחדות בוני הארץ: "בדוח מבקר המדינה לא תהיה שום הפתעה, כי כל הדברים שהוא הולך לכתוב בדוח נאמרו פה בכנסים של 'גלובס'. לא צריך לעשות תחקירים של 6 שנים"

ניסים בובליל / צילום: תמר מצפי
ניסים בובליל / צילום: תמר מצפי

"הדברים השתנו לרעה" - כך אמר היום (ב') נסים בובליל, נשיא התאחדות בוני הארץ, על משבר הדיור, במסגרת ועידת ישראל לנדל"ן ותשתיות של "גלובס" בשיתוף בנק מזרחי-טפחות בתל-אביב.

בובליל המשיך: "בדוח מבקר המדינה לא תהיה שום הפתעה, כי כל הדברים שהוא הולך לכתוב בדוח נאמרו פה בכנסים של 'גלובס'. לא צריך לעשות תחקירים של 6 שנים. הדברים ברורים. המחסור בדירות עלה השנה ל-130 אלף יחידות דיור, כי כולם דיברו על צרכים של 41 אלף יח"ד אך הלמ"ס תיקנה ואמרה שהיום מדובר על גידול טבעי של 51 אלף בתי אב בשנה. המשמעות היא מחסור של 130 אלף דירות".

להערכת בובליל, "מחירי הדירות יעלו השנה ב-6%-7%". הוא הוסיף כי "מה שחייבים לעשות קודם כל הוא שת"פ בין כל הגורמים כמו רשויות מקומיות שמתנגדות בשנים האחרונות לבניי דירות - ובצדק מבחינתן. כל דירה שנבנית גורמת להן 'נזק' של 7,000 שקל. ראשי הרשויות לא רוצים לבנות דירות - אנחנו יודעים את זה. אף אחד לא רוצה זוגות צעירים בתוך הרשות שלו".

בובליל יצא נגד התוכניות השונות של הממשלה לפתרון מצוקת הדיור, שלא צלחו, ואמר: "אנחנו שומעים את כל הפוליטיקאים ממציאים פתרונות קסם. אני כקבלן יודע ורוצה לבשר לכם - אם לא יוצקים יסודות, אין בניין ואין דירה. כל השאר זה סתם סיפורים. מי שבא לבנות בישראל ויודע שייקח לו 14 שנים - הוא יילך למקום אחר".

בובליל אמר שהבעיה הגדולה ביותר היא בביצוע: "מספרים שיש 250 אלף דירות מתוכננות ומאושרות - אבל לא יוצאים לבצע אותן. אני אומר שאין דבר כזה. אין מספר כזה - מישהו 'שומר' את הקרקע לעצמו ולא ייצא לבנות? זה הכל בגלל החסמים שלא משתחררים ולא מאפשרים לבנות. דבר נוסף הוא העובדים בענף. אומרים שמוסיפים עובדים מסין וכדומה אבל בפועל לא הוסיפו בכלל ויש מחסור עצום בעובדי נדל"ן".