מדיקל הצליחה לגייס 16 מיליון שקל בהנפקת הזכויות

מדובר בכמעט 93% מסכום המקסימום שביקשה לגייס בהנפקת הזכויות שלה

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

למרות החדשות הרעות מהשבוע שעבר, שלפיהן ביטוח הבריאות הממשלתי האמריקאי (CMS) לא ישפה את המוצר המוביל של חברת מדיקל קומפריישן, הצליחה החברה לגייס 16.2 מיליון שקל, כמעט 93% מסכום המקסימום שביקשה לגייס בהנפקת הזכויות שלה. מדיקל מפתחת ומשווקת מכשירים למניעת קרישי דם בניתוחים.

מניית מדיקל נסחרה היום במחיר של 55 אגורות, לעומת 50 אגורות בהנפקת הזכויות, וזאת לאחר שאיבדה כ-30% מערכה עם היוודע מצב השיפוי הביטוחי. שווי החברה עומד על כ-51 מיליון שקל. נראה כי המשקיעים מאמינים בעתידה של החברה בטווח של מספר שנים, למרות שהשנה-שנתיים הקרובות עלולות להיות בעייתיות. החברה תוכל לראות כנראה צמיחה משמעותית בהכנסות שלה רק אם תצליח להפוך את החלטת ה-CMS, וזה יכול לקרות רק בטווח של כשנה עד שנתיים מהיום.

נראה כי המשקיעים בחברה שמו לב למאבק השליטה בה, וראו כי שני בעלי המניות המובילים בה, אלה שמכירים אותה הכי טוב - חברת אקסלמד של מורי ארקין, המחזיקה 34.8% בחברה, וניסן תעשיות הבורסאית, המחזיקה 11.7% מההון, מתכתשות על גודל ההחזקה בה, ומכאן הסיקו כי גורלה של החברה אינו אבוד, למרות בעיית השיפוי המיידית.

בהנפקת הזכויות, בעלות העניין מגדל וניסן אחזקות השקיעו לפי חלקן, ולכן החזקתן היחסית גדלה במעט, משום שלא הייתה היענות מלאה להנפקה. אקסלמד השקיעה בפחות מחלקה, כדי לא להגדיל את החזקתה אל מעל 25%, מהלך שמחייב אישור של האסיפה הכללית.